PracaGrupypl.praca.dyskusjeinterview w Siemens › Re: interview w Siemens
  • Data: 2005-01-29 12:41:45
    Temat: Re: interview w Siemens
    Od: "LupoAlberto" <l...@f...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > generalnie bardzo mile odczucia... nie wiem, czy mnie beda chcieli - w
    > poniedzialek mam dostac odpowiedz - czyli raczej "blyskawicznie"
    > przebiega u nich rekrutacja... wyslalem swoja aplikacje jakos chyba na
    > poczatku tygodnia - zadzwonili w srode i umowili mnie na piatek -
    > rozmowa oczywiscie po angielsku, najpierw "szef" opowiedzial troche o
    > produkcie jaki robia, pozniej zapytal mnie o moje wczesniejsze
    > doswiadczenia - pozniej krotki stosunkowo prosty test z jezyka w
    > ktorym mialbym ewentualnie programowac, jakies dodatkowych pare pytan
    > z tego jezyka - wszystko kulturalnie...

    Tez bylem, i tez moje odczucia sa takie same...

    ... choc mnie nie przyjeli :-)
    (bylo na stanowisko gdzie byla wymagana dobra znajomosc Javy
    - a ja na tym ich "tescie" z Javy raczej kiepsko wypadlem - Java
    to nie jest akurat moja najmocniejsza strona, choc poradzilbym sobie).
    Ale dwa dni pózniej dostalem prace gdzie indziej, i tez
    nie narzekam (tez duza firma - warunki finansowe podobne)

    Niektórzy szukajac kandydatów do pracy po prostu ich gnebia
    tak, zeby im koniecznie pokazac ze nic nie umieja.

    W Siemensie akurat bylo to zrobione bardzo kulturalnie,
    i nikt do nikogo nie powinien miec zalu poza samym soba
    jesli go nie przyjma.

    Tutaj wielki plus.

    Ja osobiscie jestem przeciwnikiem testów na rozmowie kwalifikacyjnej.
    Nawet super fachowcy w stresie moga wypasc slabo :-)
    Na etapie rozmowy moim zdaniem powinno sie chyba jednak
    wierzyc na slowo potencjalnym kandydatom ze cos umieja
    jesli tak napisali w CV. Wiem ze czesto zdarzaja sie
    rózni "delikwenci", ale mimo wszystko tak mysle. Po to sa przeciez
    umowy na okres próbny, wtedy naprawde mozna sie wykazac.

    Lupo