PracaGrupypl.praca.dyskusje"informatycy"... › Re: "informatycy"...
  • Data: 2002-07-02 06:27:23
    Temat: Re: "informatycy"...
    Od: "Sebol" <l...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Arkadiusz Lipiec" <a...@e...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:afpls1$bhd$1@news.tpi.pl...

    > Może i dobrze byłoby wprowadzić coś jakieś egzaminy państwowe w różnych
    > dziedzinach? (No może przesadzam). Zaczyna się robić w naszej profesji
    > bagno - byle łepek z kradzionym photoshopem czy builderem udaje wielkiego
    > "profesjonalistę"...

    troche nie rozumiem istoty postu - bowiem z niego wynika ze informatyk to
    guru ktory musi sie znac na wszystkich. Oczywistym jest, ze w erze takiego
    przyspieszenia technologii liczy sie tylko waska specjalizacja. Studia wbew
    obiegowej opini nie daja wiedzy podstawowej bowiem co to za wiedza jezeli w
    tej chwili 80% informatykow z mgr inz. nie odpowie na pytania podstawowe np.
    co to jest pamiec asocjacyjna, co to jest transakcja, co to jest router,
    aproksymacja, metoda szyfrowania RSA. Oczywiscie kazdy powie "to bylo" ale
    wiekszosc ale co z tego? On sie zajmuje ..... i to mu jest niepotrzebne.
    Nie wiem czy ktos zauwazyl ze z powodu owczego pedu na kierunki
    informatyczne dochodzi do niepokojacego zjawiska. Dostaja sie tam zwykle
    kujony - oczywiscie tu wina uczelni i ich odsiewu. Jeszcze 4 lata temu
    skrajnie zadkim przypadkiem bylo zeby na informatyke nie szedl milosnik jej
    i posiadacz komputera. Teraz niestety, pojawiaja sie nawet na renomowanych
    uczelniach, osoby ktore owszem licza calke ale nie napisali w zyciu lini
    kodu. Mowia otwacie "interesuje mnie papier" - bo chce miec dobra prace. I
    czemu sie dziwic pracodawcom ze ten "magiczny papier" dla dla nich coraz
    czesciej wartosc papieru totaletowego?. Informatyka jest zagadnieniem tylko
    dla ludzi z wizja - laczy w szalony sposob matematyke, plastyke - logike i
    wyobraznie. Typowe wkuwanie owszem da oceny (na polskich uczelniach) ale
    wybitne projekty tworza tylko jednostki ktore wnosza sie ponad typowe
    szablony.

    IMO wprowadzanie nastepnych magicznych panstwowych papierkow toaletowych nic
    nie da - po prostu zycie zweryfikuje kazdego. Szkoda tylko ze czesc
    fanatykow i fachowcow bedzie przez kilka lat sie dobijac gdziekolwiek i
    tracic czas...

    --
    l...@s...pl
    gg 1287117