PracaGrupypl.praca.dyskusjeinflacja › Re: inflacja
  • Data: 2003-02-11 21:29:22
    Temat: Re: inflacja
    Od: "Artur Lato" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Rafal" <?@?.?> wrote in message news:b27o39$3k9$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Użytkownik Artur Lato <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:b1pb68$eh6$...@n...onet.pl...

    > No to ja jestem ciekaw jak planujesz swój budżet domowy kiedy z jakichś
    > powodów zmniejszą się wam dochody.
    > Ciekawe czy wtedy też powiesz - "nieee...nie zrezygnujemy z prenumeraty
    > Przyjaciółki, no bo przecież listonosz wtedy starci premię".

    Znowu się nie zrozumieliśmy, bo ja pisząc, że "masz w nosie"
    nie miałem na myśli tego że nie przyczyniasz się do zwalczania
    recesji poprzez nierozsądne wydawanie własnych pieniędzy,
    tylko że jesteś zwolennikiem systemu, który bez skrupułów
    "spisuje na straty" najsłabszą część społeczeństwa w imię,
    jak to określiłeś, przeprowadzenia "porządków" w gospodarce.

    > Reformy Balcerowicza nie wyszły, bo ludzie nie szanują prawa własności i
    > innych podstawowych zasad gospodarczych.
    > Balcerowicz po prostu nie wiedział, że społeczeństwo nadal wolą socjalizm.

    W tym miejscu nie mogę się powstrzymać, żeby nie dokonać
    trochę złośliwej przeróbki Twojego tekstu :-):
    " Rewolucja komunistyczna nie wyszła, bo ludzie nie szanują wspólnej
    państwowej własności i innych podstawowych zasad socjalizmu.
    Komuniści po prostu nie wiedzieli, że społeczeństwo nadal woli swoje
    prywatne, partykularne interesiki od wielkiej wspólnej sprawy."

    Ale wracając do Balcerowicza, to szkoda, że trochę za bardzo
    wyciąłeś moje pytanie z kontekstu, bo z tego kontekstu jasno
    wynikało, że pytałem Cię tylko o to, czy swoją opinię
    nt. urzędników (że "kierują się swoją logiką a nie dobrem ogółu",
    a na dodatek często są skorumpowani) rozciągasz również
    na urzędnika państwowego Leszka Balcerowicza
    oraz jego przedwojennego mistrza - ministra Grabskiego.

    > Mi żaden przywódca nie jest potrzebny przy podejmowaniu decyzji - Ty masz
    > problemy z podejmowaniem decyzji?

    Zależy jakich. Oczywiście, że żaden przywódca nie jest mi potrzebny
    do podejmowania decyzji z kim mam się ożenić :-), ale jeśli chodzi
    o wydawanie pieniędzy, to w odpowiedzi na Twój inny post
    (którą wysyłam razem z tą) próbuję właśnie wykazać, że suma
    kilku milionów bardzo mądrych decyzji podjętych przez poszczególnych
    obywateli, może jednak prowadzić do bardzo niedobrych skutków
    w skali całego kraju, mianowicie do pogłębiania się
    recesji, co w końcu uderza również w autorów tych mądrych
    indywidualnych decyzji. I dopóki decyzje te (choć mądre w skali mikro)
    nie są w żaden sposób ze sobą skoordynowane (a to trudno zrealizować
    bez udziału Państwa realizującego odpowiednią politykę gospodarczą),
    to nie ma siły żeby temu przeciwdziałać.
    A mądry przywódca, ew. mądrzy ministrowie i posłowie w sejmie
    są potrzebni po to, żeby te działania w skali kraju, koordynujące
    w jakiś sposób miliony indywidualnych decyzji, były też mądre.

    Artur