PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy to jest legalne? › Re: czy to jest legalne?
    From: "Greg" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy to jest legalne?
    Date: Thu, 6 Nov 2003 13:23:21 +0100

    "Flyer" w wiadomości news:bod43e$d5l$1@nemesis.news.tpi.pl napisal(a):

    > więźniowie obozów koncentracyjnych nie musieli iść do komór
    > gazowych, bo przecież mogli się nie zgadzać z pomysłami Niemców.
    > Zastanawiałem się nawet, czy ten przykład nie jest "za silny", ale nie
    > - OBECNIE część pracujących może niby krzyczeć, że nie będzie
    > pracować w niedzielę, ale dla nich [niektórych z nich], będzie to
    > oznaczało, że nie będą mieli ŻADNEJ pracy - wybór pomiędzy
    > stryczkiem a pracą w niedzielę, to nie żaden wybór. ;)

    A jednak jest to wybor. Wiezniowie obozow (raczej*) go nie mieli, poniewaz
    nawet gdyby wybrali prace to i tak musieli isc do komory. Tutaj jesli
    wybierasz prace na takich warunkach to pracujesz.

    Gdyby wszyscy wybrali ten "stryczek" miast pracy w niedziele to gwarantuje
    Ci, ze nim wszyscy by zawisneli (bo kazda walka wiaze sie z jakimis
    stratami) to albo sklepy bylyby w niedziele nieczynne, albo pracownicy
    zarabialiby wiecej. Jednak kazdy oglada sie na innych. Dlaczego to ja mam
    ryzykowac? Ja bede w te niedziele chodzic, a wszyscy inni niechaj
    nadstawiaja glowe abym ktoregos dnia mogl uslyszec, ze sklep w niedziele
    jest zamkniety lub bede zarabiac 100, a moze nawet 200% wiecej niz obecnie.
    Przejsc przez te "rewolucje" bez bolu - to jest to! Male piwo gdyby
    chodzilo tylko o 1 taka osobe... o 5 lub nawet 100. Jednak takie podejscie
    (co jest dla mnie zrozumiale i nie potepiam tego) ma zdecydowana wiekszosc.
    A jesli tylko 100 lub 5 osob chce zaryzykowac wlasna glowe... na 99% straca
    ja, a nic sie nie zmieni. Ze wzgledu na to ryzyko jest tak wielu
    ogladajacych sie na innych, rezygnujacych juz na starcie.

    Flyer - gdyby ci ludzie powiedzieli, ze pracowac nie beda, a mimo to ktos
    by ich do tego zmusil... jedynie wtedy nie ma mowy o jakimkolwiek wyborze.
    Wiem, ze to bylo z przymrozeniem oka, no ale nie ma co w tym temacie oka
    przymykac.

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

    * raczej, poniewaz nawet wtedy mogli dokonac jakiegos wyboru, z ktorego
    niektorzy korzystali - chocby mial to byc jedynie wybor tego jak umrzec
    (Hanna Krall - Zdazyc przed Panem Bogiem; reportaz o walce w ktorej nie
    chodzilo o zycie, ale o wybor sposobu umierania)