PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy sie stoi czy sie lezy 1000 ileś się nalezy › Re: czy sie stoi czy sie lezy 1000 ileś się nalezy
  • Data: 2006-08-19 06:01:01
    Temat: Re: czy sie stoi czy sie lezy 1000 ileś się nalezy
    Od: "Jan Słupicki" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To, że można przebierać w ofertach oznacza, że systemy przebierania w
    > ofertach są co najmniej niezdefiniowane.

    Nie widzę tu związku. Dlaczego ilość ofert ma być związana z
    niezdefiniowanym
    systemem przesiewania CV. Jest właśnie odwrotnie im więcej ofert
    to tym lepszy trzeba robić system.

    [...]
    > To akurat dyskusyjne, goście po studiach technicznych mogą mieć problemy
    > z pisaniem ortograficznym.
    > Cytat ze znajomego - u naszych developerów wymagamy angielskiego. I oni
    > potrafią czasem pisać You przez U w mailach za granicę.

    Znowu przytaczasz jednostkowe przykłady jako dowód tezy.
    Statystycznie gościu po studiach lepiej zna angielski i ma
    szersze horyzonty.

    > Jak jest dwóch, i jest tak, że jeden ma doświadczenia a drugi papier, to
    > opłaca się przesłuchać obu.
    > I w tym momencie jednak gościu z doświadczeniem będzie miał do przodu.
    > Zresztą - zależy od polityki firmy.

    Trzeba mieć wyraźnie większe umiejętności czy doświadczenie
    aby zniwelować różnice w formalym wykształceniu. Wniosek
    z tego że wykształcenie formalne ma swoją wymierną wartość.

    [...]
    > No jakbym aplikował na stanowisko programisty java na przykład, to
    > wolałbym mieć 5 lat doświadczenia w javie niż na przykład doktorat bez
    > doświadczenia.
    > Dwa pierwsze - nieogolenie się i skrapianie CV perfumami to jakieś
    > absurdy, serio ludzie tak robią?

    Sam nie widziałem ani nie stosowałem ale słyszałem.

    [...]
    > Masz mechanizm kuli sniefowej - byłeś dobry - miałeś i masz
    > umiejętności, teraz je tylko potwierdziłeś u jakiegoś ogólnie kojarzonego
    > wydawcy certyfikatów, co odwala sporą część roboty która w innym
    > przypadku jest robiona podczas rekrutacji, i to potwierdzenie widać na
    > etapie przesiewania papierów.

    Papier ma konkretną wartość. Zwraca się błyskawicznie w zarobkach.
    Ułatwia rozmowy kwalifikacyjne i zdobycie pracy.

    --
    Jan Słupicki