PracaGrupypl.praca.dyskusjebilans emerytalny składki vs. wypłacane emerytury › Re: bilans emerytalny składki vs. wypłacane emerytury
  • Data: 2012-02-24 06:50:35
    Temat: Re: bilans emerytalny składki vs. wypłacane emerytury
    Od: " g-jaro" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kaizen <x...@c...sz> napisał(a):

    > ZUS? Czy wszystko - emerytalne + chorobowe + zdrowotne + wypadkowe + II
    > filar?
    >
    > Wyszło Ci 1266,67 zł miesięcznie ZUSu (19mld /15mln) - tyle nie trafia
    > na fundusz emerytalny.

    Nie przekręcaj. Napisalem, ze z "grubsza". I przede wszystkim, ze z tego
    grubsza wychodzi, ze to się jednak bilansuje. Jak tak dokladnie liczysz jak
    politycy, to podaj swoje wyliczenie. Dziś po raz kolejny słyszę,
    jak "premier" powtarza ze na 1 emeryta jest 4 na dziś:
    - tylko nie wiadomo, czy 4 pracujących i odprowadzających składki (tak
    wychodzi z niedopowiedzenia "premiera" - czyli 7,5 emerytów i rencistów i 30
    mln pracujących i odprowadzających składki. Teraz wystarczy powiedzieć, ze
    za 5 lat na 1 emeryta będzie TYLKO 2 czyli tak jak JUŻ jest.

    > Pewnie chciałbyś, żeby Twoje składki się klonowały - i jednocześnie
    > odkładały się na Twoją emeryturę i były wypłacane dzisiejszym emerytom.

    Nic nie chciałbym poza tym by mnie nie okradano w dodatku do 67 roku zycia.
    Zarabiam nieźle i sobie radzę. I o ile się powiedzie nie zamierzam pracować
    dłużej niż do 55-60
    lat. Potem może i skromnie, a nawet biednie ale będę machał nogą
    (przypuszczalnie nie w tym zimnym kraju w którym drogo sie buduje domy bo
    trzeba je ocieplić i założyć CO a potem drogo i tak płacić za dużo
    ogrzewanie bo oni robia naród na każdym kroku z której opcji by nie byli)
    lejąc z góry na polskich polityków... dajmy im szansę sprawdzić powiedzeie,
    że "rząd sie wyżywi".

    Pzdr,
    g-jaro