PracaGrupypl.praca.dyskusjebezrobocie??!! › Re: bezrobocie??!!
  • Data: 2003-11-03 00:11:21
    Temat: Re: bezrobocie??!!
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bo2doq$qg9$1@news.onet.pl...

    > "Jaroslaw Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > jakiej
    >
    > Mialam wrazenie, ze tam studiuja osoby dorosle. Jesli osoba dorosla nie
    umie
    > w sposob prawidlowy ocenic sytuacji swojej i uczelni, to wcale sie nie
    > dziwie, ze ma problemy z otrzymaniem pracy.

    Aby dokonać oceny trzeba mieć dane. Posiłkowanie się rankingiem uczelni
    opublikowanym we "Wprost" raczej nie jest dobrym rozwiązaniem.

    > Wystarczy obserwowac ogloszenia, kogo szukaja i do czego. Np dobry
    > informatyk, to taki, ktory liznal pobiezne wszystkiego, ma silne podstawy
    > jest w stanie w ciagu kilku miesiecy wejsc w konkretna technologie
    > (widzialam takie przypadki).

    Dobrze przygotowany. Po kierunku na którym był choć trochę "gnębiony" przez
    kadrę.

    [...]
    > Calkiem
    >
    > Niekoniecznie. Na moim roku studiow, ok 50% ludzi, to osoby pracujace w
    > branzy. Po ukonczeniu studiow beda oni mieli wyksztalcenie wyzsze i spore
    > doswiadczenie.

    Co nie zmienia faktu, że jako pracownicy musieli przejść jakieś
    przeszkolenie lub wprowadzenie. Choćby minimalne i uzależnione od rodzaju
    pracy jaką wykonuje.

    [...]
    > Troche koloryzujesz. Np. na mojej uczelni mozna robic duze projekty. W ten
    > sposob zaliczasz rozne przedmioty. A tymi projektami sa konkretne zlecenia
    > uczelni. I uwierz mi, ze sama uczelnia dba o to, zeby projekt byl dobrze
    > wykonany.

    Kiedy zaczynałem studia w 1989 roku, informatykę w całym
    kraju kończyło rocznie ok 3-4 tys osób. Dane prawdopodobnie za bardzo
    zaokrąglone w górę. W tej chwili, każdego roku, informatykę, pokrewne i
    zbliżone kierunki kończy ok 24 tys. osób. Przyrost co najmniej
    sześciokrotny. Z oczywistych względów (brak kadry, miejsca, pieniedzy) ludzi
    tych nie przejeły uczelnie państwowe lecz uczelnie prywatne. A kadry nam nie
    przybyło. To, że Ty masz szczęście studiować na normalnie prowadzonej
    uczelni nie oznacza, że inni też tak trafili.Poza tym musisz uwzględnić
    fakt, że wydział wydziałowi nie równy. Są bardzo dobre (jak np UW) ale
    również są bardzo kiepskie.A problem niskich zarobków na uczelniach nie jest
    moim wymysłem.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki