PracaGrupypl.praca.dyskusjeWiem, ze nic nie wiem, zawod po studiach, praca w Chinach? › Re: Wiem, ze nic nie wiem, zawod po studiach, praca w Chinach?
  • Data: 2009-01-12 08:19:43
    Temat: Re: Wiem, ze nic nie wiem, zawod po studiach, praca w Chinach?
    Od: u...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Czesc,

    > Jesli znasz dobrze angielski, wyrob sobie uprawnienia do nauczania go jako
    > jezyka obcego (ESOL). W Chinach jest popyt na nauczycieli angielskiego, a
    > szkoly jezykowe preferuja bialych nawet w stosunku do znacznie lepiej
    > wykwalifikowanych Chinczykow, bo rodzice studentow wola, zeby ich dzieci
    > uczyly sie od "Westernersa".

    To fakt ze popyt jest ale niestety place sa raczej niskie. Nawet w
    miedzynarodowych szkolach pensje sa niezbyt wysokie, jak jestes
    poczatkujacym nauczycielem. Ty jako nie native musialbys raczej
    startowac do jakiejs chinskiej publicznej/prywatnej, ale wtedy z
    pensji ciezko sie utrzymac jak nie jestes chinczykiem i chcesz zjesc
    czasami cos innego niz miska ryzu ;).

    Jezeli chcesz zanlezdz prace to zrob to bedac w Europie, wtedy mozesz
    wynegocjowac o wiele wiecej (expat packege) i pensja wieksza niz na
    tym samym stanowisku w Europie. Poszukaj firm ktore maja fabryki w
    chinach i aplikuj. Chociaz w zwiazku z kryzysem raczej firmy odwoluja
    swoich pracownikow niz wysylaja nowych.
    Jak nastawisz sie na handel to tez najpierw sprawdz co i za ile i komu
    mozesz sprzedac, a dopiero potem przyjedz, kupuj i wysylaj.
    Tak czy inaczej przemysl wszystko przed wyjazdem, "w ciemo" raczej nie
    polecam. Chociaz jak piszesz masz w Chinach nazeczona, wiec nie bedzie
    to takie " w ciemno".

    Usjwo