PracaGrupypl.praca.dyskusjeWiem, ze nic nie wiem, zawod po studiach, praca w Chinach? › Re: Wiem, ze nic nie wiem, zawod po studiach, praca w Chinach?
  • Data: 2009-01-24 18:26:54
    Temat: Re: Wiem, ze nic nie wiem, zawod po studiach, praca w Chinach?
    Od: "Grzegorz Kowalski" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.. ponownie..

    > "iso" <n...@i...pl> wrote in message
    > news:gk7oof$de$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Człowieku handlować!

    Myslalem nad tym, ale bez kasy, ciezko cos zaczac..
    Jednak myslalem o imporcie Europy do Chin (bedac w Chinach) bardziej..

    > "Patryk Włos" <a...@o...pl> wrote in message

    > Ja bym sugerowal zainteresowac sie duzymi fabrykami. Ale takimi naprawde
    > wielkimi.
    >
    > Na tej grupie taki poglad na zycie bedzie nieco niepopularny, ale
    > zapewniam Cie, ze taka praca zapewni udany start w kariere zawodowa.
    >
    > Zaczac mozesz z pozycji kierownika zespolu, a po kilku miesiacach, jesli
    > udowodnisz swoje poswiecenie dla Pracodawcy, masz szanse na spory awans
    > i zarzadzanie naprawde duzym przedsiewzieciem.

    Pomysl ciekawy, ale malo realny, zoltodzioba po studiach raczej nie wezma na
    kierowanie zespolem ludzi.

    > "badzio" <b...@g...com> wrote in message news:08df3f9b-7e0b-4e1d-b8ec-

    > Gosc po studiach, bez doswiadczenia, ktory nie wie czego chce i nie
    > wie co umie. Do tego obcokrajowiec. I zostanie kierownikiem? ROTFL

    Dokladnie..

    "Als" <1...@1...pl> wrote in message

    > Ja bym szukał czegoś typu 'pracownik działu eksportu' - wykorzystujesz
    > wiedzę ekonomiczną, znajomość języków europejskich, być może
    > jakieś
    > kontakty. Tylko pozostaje jedno pytanie - jak u ciebie ze znajomością
    > chińskiego? Jeżeli nie znasz, to może być ogólnie duży zonk - tam
    > nie
    > cierpią na niedobór rąk do pracy.

    Pomysl przedni.. musze cos poczytac o tym.. Dzieki za rade..
    Chinskiego sie ucze obecnie.. dlatego moze w lipcu bedzie na pozimie "basic"
    przy najmniej w konwersacji..

    "Immona" <c...@n...gmailu> wrote in message

    > Jesli znasz dobrze angielski, wyrob sobie uprawnienia do nauczania go jako
    > jezyka obcego (ESOL). W Chinach jest popyt na nauczycieli angielskiego, a
    > szkoly jezykowe preferuja bialych nawet w stosunku do znacznie lepiej
    > wykwalifikowanych Chinczykow, bo rodzice studentow wola, zeby ich dzieci
    > uczyly sie od "Westernersa". Nie jest to pomysl na kariere, ale bedzie to
    > jakies zabezpieczenie w postaci posiadania konkretnego zawodu, na ktory
    > jest
    > popyt.

    TYm interesowalem sie juz wczesniej, pensja nauczyciela waha sie od
    2.500RMB - 8000RMB

    Jednak w Szanghaju, jest przesyt na nauczycieli.. pozatym cos dla nie
    "native'a" byloby bardzo trudno, wiec zostaje

    prowincja.. za mniejsze pieniadze ale z nizszymi kosztami zycia i pewnie
    darmowym mieszkaniem..
    jednak to mozna potraktowac jako dobra zabawe na rok, bo nic raczej stalego.
    Zdawalem IELTS-a 2 lata temu..

    > Na dobre stanowisko w korporacji masz male szanse - jak koledzy
    > powiedzieli,
    > w Chinach jest olbrzymia konkurencja z powodu duzej ilosci ludnosci i
    > poswiecania sie rodziny dla edukacji dziecka, Chinczycy ze swietnie
    > opanowanym angielskim - i oczywiscie znajacy chinski, watpie, czy go znasz
    > na poziomie native'a - wracaja do kraju po prestizowych uczelniach
    > zachodnich i ubiegaja sie o te stanowiska.

    Zgadza sie, ale wciaz liczy sie prestiz bialego czlowieka, moja narzeczona z
    dosc dobrym angielskim pracuje w

    jakiejsc jednostce esportowej fabryki produkujacej lodowki przemyslowe i
    zarabia 1200RMB..
    No.. ale w Chinach trzeba miec znajomosci.. lub pieniadze na poczatku.. a
    pozniej znajomosci same sie "wyrobia".
    W chinach jest zupelnie inny system chierarchii pracowniczej, zarobkow itd..
    panuje.. przeswiadczenie "praca na

    cale zycie".. jesli ludzie zmienaija czesto prace, nikt ich nie chce.. mowie
    o pracy biurowej..
    po 3 msc od przyjecia, jakas podwyzka o 200RMB nasteona za pol roku.. tak
    samo jak z urlopem.. w pierwszym roku

    bodajze wogole.. po roku a do 3 lat - 5 dni w ciagu roku, po 3 latach - 10
    dni.. itd..
    Wg. takich warunkow pracuja Chinczycy..

    > Fotografia moze dac Ci dodatkowy dochod, jesli zaczniesz robic zdjecia do
    > folderow, plakatow itp. i umieszczac je na stronach sprzedajacych je
    > klientom (typu shutterstock.com), ale do odniesienia tam sukcesu one musza
    > byc profesjonalnej jakosci. Na Twoja korzysc dzialaja niskie koszty zycia
    > Chinach, za dorobione w ten sposob pieniadze placone wszystkim wedlug tych
    > samych stawek kupisz w Chinach znacznie wiecej.

    Myslalem, o fotografii slubnej, tzn jakies przedslubne sesje, studio itd..
    za taka sesyjke mozna zainkasowac

    5000RMB i wzwyz.. jednak.. to traktuje jako ostatnia deske ratunku.. gdy nic
    "profesjonanego" nie trafi sie..

    > W koncu, tez jak juz koledzy powiedzieli, zdobyc kontakty, zorientowac sie
    > miejscowej kulturze i zaczac cos eksportowac lub byc konsultantem dla
    > chcacych cos sprowadzac z Chin, zalatwiajac dla nich sprawy na miejscu i
    > dogladajac ich. Niezorientowanego chcacego robic biznes skasuja na
    > dziesiec
    > razy tyle, za ile by byli gotowi sprzedac towar, nie dogadanie sie co do
    > jakosci i terminow to tez powszechne problemy, male firmy chcace cos
    > sprowadzac wiedza, ze potrzebuja zorientowanego posrednika i ze bedzie im
    > sie oplacalo nawet po odpaleniu mu prowizji.

    Noo kontakty.. to rzecz chyba najwazniejsza wlasnie tam.. cos sprowadzac z
    Chin.. a dlaczego nie odwrotnie?
    W Hangzhou, Szanghaj, Pekin.. cala sciana wschodnia jest niesamowicie
    bogata..
    a ceny.. ciuchow z firm "no_name" zywcem z Chin.. przewyzszaja 2-3 razy ich
    odpowiedniki z Francji czy UK.

    <u...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...

> [...]
    > wynegocjowac o wiele wiecej (expat packege) i pensja wieksza niz na
    > tym samym stanowisku w Europie. Poszukaj firm ktore maja fabryki w
    > chinach i aplikuj. Chociaz w zwiazku z kryzysem raczej firmy odwoluja
    > swoich pracownikow niz wysylaja nowych.
    > Jak nastawisz sie na handel to tez najpierw sprawdz co i za ile i komu
    > mozesz sprzedac, a dopiero potem przyjedz, kupuj i wysylaj.
    > Tak czy inaczej przemysl wszystko przed wyjazdem, "w ciemo" raczej nie
    > polecam. Chociaz jak piszesz masz w Chinach nazeczona, wiec nie bedzie

    Po egzaminach, sprobuje sie rozejrzec na rynku i znalezc cos w Chinach przed
    wyjazdem.. szukac pracy w ciemno mozna

    w Europie ale nie w Chinach.. wiec postaram sie.. cos poszukac przed
    wyjazdem..
    Radzisz jednak znalezc jakas europejska firme i aplikwac tutaj i negocjowac
    transfer do Chin?
    nie mam tyle czasu.. zeby zdobywac doswiadczenie przez 2 lata w firmie np. w
    Uk.. i wtedy byc zaufanym

    pracownikiem, ktorego mozna wyslac tam wyslac.

    > Wychodzi ze przyslowiowa miska ryzu jest tansza w Polsce niz w
    > Szanghaju :)
    > Oczywiscie jezeli to nie bedzie Szanghaj, Pekin, Kanton tylko
    > prowincja to koszty utrzymania drastycznie spadaja, ale niestety razem
    > z pensja.
    >
    > Usjwo

    Dzieki bardzo za odpowiedzi..
    Watek.. troche sie rozwinal..
    Najbardziej sensowna propozycja to.. zalapac sie na jakies stanowisko
    zwiazane z esportem z Europa..
    Coraz blizej jestem stwierdzenia.. ze "2 dyplomy" sa do.. d...
    no coz.. potrzebuje pracy i doswiadczenia.. a nawet nie wiem jak je zdobyc.

    P.S Kazdy z was mial takie poczatki w drabince kariery zawodowej?