PracaGrupypl.praca.dyskusjeWiem, ze nic nie wiem, zawod po studiach, praca w Chinach? › Re: Wiem, ze nic nie wiem, zawod po studiach, praca w Chinach?
  • Data: 2009-01-15 01:56:19
    Temat: Re: Wiem, ze nic nie wiem, zawod po studiach, praca w Chinach?
    Od: u...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Sty, 22:18, Marcin <m...@o...pl> wrote:

    > Tu przykladowo placa 8500 RMB czyli ok 1250$, 3800zl /
    miesiachttp://www.eslcafe.com/jobs/china/index.cgi?r
    ead=19653
    > Nie trzeba miec prawie zadnych kwalifikacji.

    Tylko trzeba byc native'm co jest nawet podkreslone, wiec jako nie
    native dostaniesz o 2000 mniej.
    Poza tym trzeba liczyc nie to ile zarabiasz, a to ile zostanie po
    odjeciu kosztow.
    Przelot do kraju raz w roku to jezeli to nie w szczycie (Boze
    Narodzenie) to 6000RMB (czyli musisz odkladac 500 miesiecznie).
    Ubezpieczenie okolo 500RMB/msc.
    Utrzymanie miesieczne ok. 3000RMB
    Podatek - 1325RMB

    8500 - 2000- 500 - 500 - 3000 - 1325 = 1175RMB.

    Pozostaje 1175RMB, z ktorej to sumy tez musisz odjac jaks sume na
    koszty dojazdow + inne koszty ktorych nie da sie przewidziec ale
    zawsze istnieja. Wiec pozostanie akurat na jedno, dwa skromne wyjscia
    do baru, bo to w koncu Shanghai i nie po to leci sie pol swiata by
    jesc ryz ze styropianu w swoim pokoju ;)
    Czyli jak jestes sam to mozesz skromnie przezyc, ale na zarobek bym
    nie liczyl.
    Jak masz rodzine (dzieci) to koszty wzrastaja drastycznie (dobra
    szkola to wiecej niz ta pensja).

    > Za miske ryzu to pracuje sie w Polsce :)

    Wychodzi ze przyslowiowa miska ryzu jest tansza w Polsce niz w
    Szanghaju :)
    Oczywiscie jezeli to nie bedzie Szanghaj, Pekin, Kanton tylko
    prowincja to koszty utrzymania drastycznie spadaja, ale niestety razem
    z pensja.

    Usjwo