PracaGrupypl.praca.dyskusjeWiem, ze nic nie wiem, zawod po studiach, praca w Chinach? › Re: Wiem, ze nic nie wiem, zawod po studiach, praca w Chinach?
  • Data: 2009-02-01 04:19:55
    Temat: Re: Wiem, ze nic nie wiem, zawod po studiach, praca w Chinach?
    Od: u...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Sty, 02:26, "Grzegorz Kowalski" <s...@g...com> wrote:

    > Radzisz jednak znalezc jakas europejska firme i aplikwac tutaj i negocjowac
    > transfer do Chin?

    Tak, bo wtedy Twoja pensja i dodatki beda wieksze. "Placzesz" szefowi
    ze wysyla Cie na koniec swiata, z dala od rodziny, do obcego kraju i
    obcej kutury, wiec potrzebujesz wiecej pieniazkow zeby sie
    przystosowac ;). Poza tym sprawa mieszkania, przelotow, ubezpieczenia
    itp. sa po stronie pracodawcy, bo to on Cie wysyla i musi to
    zapewnic .

    > nie mam tyle czasu.. zeby zdobywac doswiadczenie przez 2 lata w firmie np. w
    > Uk.. i wtedy byc zaufanym

    W zwiazku z kryzysem wiele firm "wymienia" swoich pracownikow na
    tanszych, to znaczy albo szuka miejscowego ktory wykona dana prace,
    albo przysle nowego expata ktory bedzie tanszy. Szczegolnie jak takowy
    nie ma rodziny (dzieci). Oczywiscie nikt raczej nie zmienia
    specjalistow z gornej polki, nawet jak utrzymanie calej rodziny
    kosztuje drogo, zreszta bez praktyki nie jestes dla nich konkurencja.
    Ale jest tez spora grupa 'kierownikow sredniego stopnia" ktorzy maja
    tylko byc, aby pokazac ze wlasciciel jest obecny i nie da sie wykiwac,
    przez chinskich wspolnikow ;) i tu mozesz byc konkurencja. Nie masz
    zony, dzieci, wygorowanych zadan placowych, wiec zdecydowanie jestes
    tanszy.

    > P.S Kazdy z was mial takie poczatki w drabince kariery zawodowej?

    Takie? to znaczy jakie? Kazdy mial chyba dylemat gdzie i jak zaczac
    swoja kariere zawodowa, do wyjatkow raczej nie nalezysz.

    Pozdrawiam i powodzenia w szukaniu pracy
    Usjwo