PracaGrupypl.praca.dyskusjeWarszawa stawki godzinowe › Re: Warszawa stawki godzinowe
  • Data: 2012-04-12 09:37:11
    Temat: Re: Warszawa stawki godzinowe
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-11 23:07, Jackare pisze:

    > dowolna osoba na umowie o dzieło też nie potrzebuje ZUSu a dziełem w tym
    > przypadku jest wykonanie kopii dokumentów. Namacalne, policzalne
    > niepodpadające.

    Prawda. Niestety z doświadczenia powiem, że o ile szastanie studenckimi
    zleceniami nie robi na firmach wrażenia (choć, jakby się dobrze
    przyjrzeć, to też jest nielegalne, jako że zastępujące wymaganą w danych
    przypadkach umowę o pracę), o tyle proponowanie jako rozliczenia dzieła
    powoduje w dużej części firm coś na kształt spięcia pośladów. Od razu
    rodzą się pytana: a co będzie tym dziełem, czy "to" w ogóle może być
    dziełem, skąd wiemy co w ogóle w wyniku współpracy wyniknie (czyli jakie
    będzie dzieło) itp.

    Im mniejsza firma, tym lepiej (nieraz z pisemnych rzeczy wystarczy tylko
    rachunek), im większa firma, nie daj Boże korporacja, to umówienie się
    na dzieło jest coraz trudniejsze (wyłączając prace, które z definicji i
    z zasady do dzieła się nadają).

    Nie wiem, czy odpowiednie służby podczas kontroli faktycznie tak
    szczegółowo przyglądają się dziełom, zaniedbując jednocześnie
    kontrolowanie zleceń?

    --
    Liwiusz