PracaGrupypl.praca.dyskusjeTrochę a'propos wątku o Adminie › Re: Trochę a'propos wątku o Adminie
    From: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Trochę a'propos wątku o Adminie
    Date: Sat, 26 Jul 2003 11:19:26 +0200

    Użytkownik "BaM" <b...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
    news:bftdvr$anf$1@news.onet.pl...

    > jezyki obce, a ogloszenie na byle jakie stanowisko gdzie nie ma
    > obowiazkowego jezyka to rodzynek.
    > Ale zdaje sie ze nic z tym nie zrobimy?
    > Prozne gadanie?

    Mozna cos z tym zrobic.
    Tylko te pieprzone slowka tak ciezko wchodza do glowy :((

    Nie dziwi mnie, ze pracodawca woli zaznaczyc koniecznosc znajomosci jezyka
    nawet dla np. sprzedawczyni w warzywniaku w okolicy dworca, jesli mial
    przyjemnosc obserwowac turyste rezygnujacego z polowy zakupu z powodu
    niemozliwosci jasnego sprecyzowania potrzeb, a jednoczesnie wspomniany
    pracodawca wie, ze podanie" konieczna znajomosc jezyka angielskiego"
    zaowocuje mu tym, ze faktycznie wiekszosc podan wplynie od osob w miare
    dobrze poslugujacych sie tymze.

    W pracy z wiekszosci ofert jezyk obcy bywa faktycznie mniej lub wiecej
    wykorzystywany, jesli zaznaczono ze jest potrzebny, a przynajmniej istnieja
    realne mozliwosci zaistnienia takiej koniecznosci.
    Strasznie idiotycznie wyglada jak obcokrajowiec w jakiejs firmie probuje po
    kolei niemieckiego, angielskiego, w kazdym jezyku otrzymujac kilka lamanych
    slow w odpowiedzi, a nastepnie zdesperowani pracownicy rozpoczynaja "taniec
    pszczol" w celu odnalezienia ktorej z nielicznych osob, ktora zna jezyk w
    stopniu komunikatywnym, oderwie sie od swoich zajec, przejdzie sie do
    obcojezycznego klienta........i odpowie mu na pytanie typu " gdzie jest
    najblizsza stacja benzynowa " bo zrozpaczony gosc wszedl w koncu do firmy ze
    znajomym logo nie uzyskawszy tej informacji na ulicy.
    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ## http://kch.spec.pl ##