PracaGrupypl.praca.dyskusjeStosunki z byłym pracodawcą › Re: Stosunki z byłym pracodawcą
  • Data: 2010-07-26 09:01:01
    Temat: Re: Stosunki z byłym pracodawcą
    Od: "jcm" <j...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:i2jdn0$qh2$1@news.onet.pl...

    > "Pracodawca ma prawo wydawania pracownikom poleceń, które związane są z
    > ich podstawowymi obowiązkami. Dla pracownika biura będzie to np.
    > zrobienie zestawień czy uporządkowanie dokumentacji. Pracodawca ma
    > prawo oczekiwać, że pracownik po ustaniu stosunku pracy pozostawi swoje
    > stanowisko uporządkowane, że rozliczy się z powierzonych mu w okresie
    > zatrudnienia przedmiotów.

    W okresie wypowiedzenia wypełnia tzw. obiegówkę (dotyczy większych firm),
    biegając od działu do działu, aby potwierdzić, że z wszystkimi jest rozliczony.
    To normalne, ale nie o tym była mowa.

    > Oznacza to, że pracownik odchodzący z pracy
    > powinien wykonać polecenie służbowe polegające na uporządkowaniu
    > dokumentacji oraz wdrożeniu innej osoby w obowiązki, które wykonywał"

    Ale nie po ustaniu stosunku pracy!

    Swego czasu, kiedy obejmowałem stanowisko, nie było komu mnie wdrożyć
    i przeszkolić. Zresztą próba skontaktowania się z osobą, która odeszła,
    skończyła się niepowodzeniem. ;)
    Ale to nie był mój problem, ani osoby, na której miejsce zostałem zatrudniony.

    Przyjechał gościu z innego oddziału, celem wdrożenia mnie (ala przekazanie
    obowiązków). Pobył tydzień i dalej musiałem sobie radzić sam (szkolenia
    przebyłem dopiero nieco później, w centrali).
    :)

    j.