PracaGrupypl.praca.dyskusjeSIMPLE SA › Re: SIMPLE SA
  • Data: 2002-07-09 12:42:46
    Temat: Re: SIMPLE SA
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia Tue, 9 Jul 2002 13:33:16 +0200, "Chester EM"
    <c...@w...kki.net.pl> zakodował:

    >Oczywiście jest to nieprawdą.

    Oczywiście, że SSV w żadnej mierze nie można nazwać systemem ERP.
    Co do SSV, to jest niedopracowany, powolny, i wywala się przy większej
    ilości danych (oczywiście nie jest to kwestia bazy, tylko samej
    aplikacji). W dużej mierze był wzorowany na iRenesansie, ale to nie
    znaczy, że jest to produkt dokończony i działa poprawnie.

    >Finanse i Księgowość V - uważany za jeden z najlepszych na rynku
    >systemów

    Ciekawe tylko, dlaczego ich lista referencyjna świeci pustkami? Ten
    produkt nazywał się SS99 - wiesz co to oznacza? Miał być gotowy w
    1999r, ale przez poblemy kadrowe i techniczne (firma nie miała do tego
    czasu doświadczenia z tworzeniem programów windowsowych).

    >Konkurencja z wieloma problemami z tym związanymi nie poradziła sobie do
    >dziś.

    Chyba za bardzo wierzysz w marketing ;)
    Owszem, wiele założeń jest niezłych (głównie te podpatrzone w iR), ale
    ciągle wykananie nie to, problemy ze niezawodnością, niedopracowanie
    drobiazgów to bolączka tego systemu. Jak napisałem - on ciągle (od
    kilku lat) znajduje się w fazie beta, ale jest sprzedawany jakby był
    super, hiper, naj dotarty i dopracowany.
    Ciągle brakuje KP.

    >Od 2 miesięcy w ofercie znajduje się Moduł produkcji (Procesy Produkcji
    >V)

    Szumna nazwa, jak dla jego funkcjonalności.

    >SIMPLE CRM

    A ilu wdrożeniowców zna CRM? W chwili obecnej praktycznie żaden.

    >Ilość wdrożeń ww. rozwiązań objęta jest tajemnicą handlową.

    Bo jest bardzo skromna i nie bardzo jest się czym chwalić. Żadne
    _pełne_ wdrożenie SSV AFAIK nie zostało zakończone, a już na pewno
    żaden klient nie zgodził się na udzielenie referencji (ciekawe
    dlaczego). Na stronie Simple jest tylko jedna lista referencyjna - bez
    wyszczególnienia, którego produktu dotyczy referencja.

    >Wtrącę tylko - portfel klientów, złożoność wdrażanych rozwiązań i ilość
    >projektów zarówno zakończonych, jak i w toku budzi szacunek.

    To ciekawe, dlaczego w ciągu ostatniego roku zmniejszyło się
    zatrudnienie o kilkadziesiąt procent.

    >Firma od wielu lat współpracuje z:
    >Fundacją Rozwoju Rachunkowości
    >Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce
    >Polskim Towarzystwem Ekonomicznym
    >Instytutem Zarządzania

    I co z tego? Nikt w tej firmie nie zna SAP R/3. Z ludzi zajmujących
    się IR zostało 3 "konsultantów" (przy czym 2 z nich jest bardziej
    programistami, a 3 marketingowcem - tylko dlatego jeszcze tam
    pracują). Więc de facto nie mają ludzi znających duże systemy i mieli
    coś wspólnego z ERP.

    >SIMPLE S.A. podlega takim samym prawom i wahaniom koniunktury na rynku
    >jak cała branża IT. Osobiście trudno byłoby mi wskazać firmę, która
    >nie przechodzi trudności związanych z załamaniem gospodarczym.

    SAP, Computerland i jeszcze parę innych by się znalazło.

    >Zagrywki związane z ROSS Systems nie przyniosły
    >autorom zamętu spektakularnych sukcesów. Wręcz przeciwnie.

    W ciągu kilku lat współpracy z Rossem mieli AFAIK 1 poważny projekt
    (do tego 2 mniejsze i trzeci, który nie doszedł w zasadzie do skutku).
    W ciągu ostatnich kilku lat podpisali tylko 1 kontrakt na IR - nie ma
    się co dziwić Rossowi, że wolał za partnera strategicznego TCH a potem
    Optimusa - działali dużo prężniej, byli lepiej zorganizowany.

    >Smaczku dodaje fakt, że od początku zostania Master Distributor
    >ROSS Systems, Optimus Enterprise sprzedał jedno słownie jedno
    >wdrożenie. Proponuję dodatkowo wziąć pod uwagę poniższy
    >komentarz Optimus Enterprise:

    Za to to jedno wdrożenie jest większe, od wszystkich wdrożeń Simple
    razem wziętych. Referencje z tego wdrożenia zresztą mogą być świetnym
    materiałem dla marketingowców - w końcu Agora to spora i znana firma.

    >W poniższych mediach znejdują się szersze informacje na ten temat.

    Chyba za bardzo wierzysz w papkę marketingową, piękne hasła, szczytne
    idee itp. Życie znacząco od nich odbiega.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775