PracaGrupypl.praca.dyskusjeSIMPLE SA › Re: SIMPLE SA
  • Data: 2002-07-09 11:33:16
    Temat: Re: SIMPLE SA
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:rr4kiugpnhiqvkkhouej6tktljp85tllme@4ax.com...

> [...]

    Nie tylko z Toyotą.

    > Mogą się chwalić, że biorą się za SAPa, ale poprzedni ich partner od
    > systemu ERP (ROSS) podziękował im za bezowocną współpracę

    Szczegóły współpracy z ROSS Systems komentuje Prezes Spółki
    na łamach CRN nr 26/2001 na stronie 52.

    > (własnego oczywiście nie mają i nawet z dopracowaniem windowsowej
    > wersji mniejszego systemu nie bardzo im idzie).

    Oczywiście jest to nieprawdą.
    SIMPLE S.A. posiada własny nowoczesny, graficzny system, działający
    w oparciu o MS-SQL Server.
    W zakres funkcjonalności wchodzą:
    Obrót Towarowy V
    Finanse i Księgowość V - uważany za jeden z najlepszych na rynku
    systemów
    FK (wieloplan kont, symulacje wyników finansowych firmy na podstawie
    próbnych
    księgowań, wielowalutowość, wielojęzyczność i masa innych - NTG po
    prostu)
    Funkcjonalność rzadko spotykana w tym segmencie.
    Bardzo złożony Analizator wyników - różnej maści, Narzędzia analityczne
    w postaci
    biblioteki funkcji do MS Excel.
    Finanse i Księgowość V były pierwszym w Polsce modułem tej klasy
    zgodnym z nową ustawą o rachunkowości.
    Konkurencja z wieloma problemami z tym związanymi nie poradziła sobie do
    dziś.
    Majątek Trwały V z obsługą urządzeń do zdalnej inwentaryzacji.
    Bardzo złożony Analizator wyników - różnej maści, Narzędzia analityczne
    w postaci
    biblioteki funkcji do MS Excel.
    Od 2 miesięcy w ofercie znajduje się Moduł produkcji (Procesy Produkcji
    V)
    Dla bardziej wymagających - moduł produkcji z mechanizmem wersjonowania
    wyrobu (nie ma takiego rozwiązania w Polsce) pewnej amerykańskiej firmy.
    Produkt zintegrowany z SSV.
    Controlling - InForum
    SIMPLE CRM
    SYSTEM Akademia - specjalizowane rozwiązanie dla Szkół Wyższych.
    Na zamówienie hurtownie danych w technologii OLAP.

    Ilość wdrożeń ww. rozwiązań objęta jest tajemnicą handlową.
    Wtrącę tylko - portfel klientów, złożoność wdrażanych rozwiązań i ilość
    projektów zarówno zakończonych, jak i w toku budzi szacunek.

    > Nie mają do tego ludzi i nie
    > bardzo ich stać na zatrudnienie doświadczonych ani tym bardziej
    > szkolenie własnych konsultantów.

    :-D

    Firma od wielu lat współpracuje z:
    Fundacją Rozwoju Rachunkowości
    Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce
    Polskim Towarzystwem Ekonomicznym
    Instytutem Zarządzania

    Jeśli chodzi o kondycję finansową firmy:

    SIMPLE S.A. podlega takim samym prawom i wahaniom koniunktury na rynku
    jak cała branża IT. Osobiście trudno byłoby mi wskazać firmę, która
    nie przechodzi trudności związanych z załamaniem gospodarczym.
    W mojej ocenie, sytuacja SIMPLE S.A. jest dość stabilna w porównaniu
    z innymi firmami z jej półki, gdzie średnio co pół roku wymienia się
    połowę
    kadry zarządzającej, a sztuczne wpompowanie pieniędzy przez inwestora
    strategicznego nie przyniosło spodziewanych rezultatów.

    Zagrywki związane z ROSS Systems nie przyniosły
    autorom zamętu spektakularnych sukcesów. Wręcz przeciwnie.
    Wiadomości na ww. temat w prasie biznesowej i IT
    Polecam tematykę restrukturyzacji oraz wydzielaniu ze struktur
    deficytowych spółek :-)

    Smaczku dodaje fakt, że od początku zostania Master Distributor
    ROSS Systems, Optimus Enterprise sprzedał jedno słownie jedno
    wdrożenie. Proponuję dodatkowo wziąć pod uwagę poniższy
    komentarz Optimus Enterprise:

    " System iRenesans jest używany we wszystkich światowych
    oddziałach grupy Menarini i ta referencja zaważyła na tym,
    iż system ten został również wybrany przez oddział polski."

    :-D

    Źródło:
    http://www.e.optimus.pl/

    Jeśli chodzi o zwolnienia pracowników...
    Każdy rozsądny człowiek zdaje sobie sprawę z tego, że w dobie
    ogólnego kryzysu redukuje się koszty na różnych poziomach.
    Nieuniknione są zatem redukcje kosztów związane ze zwolnieniami
    pracowników o gorszych kwalifikacjach.

    Strategia firmy SIMPLE S.A. dot. planów rozwoju jest jawna.
    W poniższych mediach znejdują się szersze informacje na ten temat.
    10.05.2002 Computerworld
    10.05.2002 Parkiet
    14.05.2002 Puls Biznesu
    14.05.2002 Parkiet
    20.05.2002 TeleInfo

    Informacja na temat współpracy z SAP w dzisiejszym "Parkiecie".

    Pozdrawiam

    Chester EM