PracaGrupypl.praca.dyskusjeSIMPLE SA › Re: SIMPLE SA
  • Data: 2002-07-09 18:43:44
    Temat: Re: SIMPLE SA
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia Tue, 9 Jul 2002 16:31:19 +0200, "Chester EM"
    <c...@w...kki.net.pl> zakodował:
    >" ERP II jest zbiorem specyficznych dla danej branży aplikacji, które

    Nie pomyliłeś ERP z MRPII?
    Przyznam się, że pierwsze słyszę, o ERPII :(

    >SSV spełnia powyższe założenia.

    ERP to MRPII poszerzone o pewne funkcjonalności. Już MRPI wymaga
    planowania i prognozowania potrzeb materiałowych. Automatycznego
    wystawiania zamówień na podstawie plany produkcji i sprzedaży
    korygowanego o spływające zamówienia klienta. MRP jest dosyć dokładnie
    opisane przez APICS, ale to sie robi NTG - SSV nie ma nawet namiastki
    ERP.

    >Większej ilości?
    >Większej od czego?

    Kilkaset faktur dziennie u pewnego klienta było dla niego przeszkodą
    nie do pokonania.

    >SIMPLE SYSTEM V nie ma nic wspólnego z Promixem
    >zwanego w Polsce iRenesansem.

    Jak nie, jak tak. Wiele planów kont, wiele sald i wiele innych
    rozwiązań zostało podpatrzonych w iR.

    >Począwszy od baz danych VMS

    Jeżeli już, to system operacyjny Open VMS, a nie baza danych.

    >Moim zdaniem porównywanie obu systemów jest wynikiem
    >braku znajomości obu. :)

    Tak się przypadkiem składa, że znam obydwa ;)

    >Dostarczana jest klientom.

    Tak jest, jak chciałem coś u nich kupić, to dostałem listę
    referencyjną - jedną, wielką, wspólną. Jak zapytałem, które referencje
    dotyczą SSV, to dowiedziałem się, że w sumie to nowy system i jeszcze
    nie ma referencji ;)

    >Czy Twoim Zdaniem firmy takie jak Toyota, JVC, E.Leclerc kupiłyby
    >produkt bez referencji i potwierdzenia jakości?

    A czy one kupiły SSV?
    Zresztą sprzedawcy i pieniądze czynią cuda ;)

    >Produkt zwany SS99 został wycofany z dystrybucji właśnie w 1999r.

    AFAIK SS99 nigdy nie znalazł się w dystrybucji ani nie został
    sprzedany :o

    >Nic mi na ten temat nie wiadomo.

    To dla Ciebie naturalne, że wycofuje się produkt (zakładając nawet, że
    SS99 był w sprzedaży) i przez 2 lata pozostajepo nim luka? Firma nie
    jest w stanie zmodyfikować produktu przez 2 lata? W tym czasie da się
    stworzyć kompletny system od podstaw.

    >Mam wrażenie, że nie znasz ani SSV ani iRenesans (Promix) i posługujesz
    >się zasłyszaną opinią niezadowolonego byłego pracownika SIMPLE S.A.

    A ja odnoszę wrażenie, że pracujesz w ich dziale marketingu - niby
    sporo wiesz, ale nie do końca się znasz (niby wiesz co to ERP, nawet
    II, niby coś słyszałeś o VMS, ale wydaje Ci się, że to baza danych
    itd)

    >Jak w każdym dużym systemie, pojawiają się błędy. Nie ustrzegł się ich
    >żaden ze znanych mi producentów systemów na Świecie.

    Zgadza się, ale tu ilość i istotność bagów powoduje, że w momencie
    wejścia na rynek system można było określić, jako w fazie alfa, a
    teraz beta.

    >Wszystkie uwagi klientów są starannie rejestrowane i w przypadku
    >wystąpienia usterek z winy producenta, pojawiają się odpowiednie
    >modyfikacje.

    Żywcem z ulotki reklamowej. I co z tego, że producent naprawi, jak
    przez kilka dni nie dało wystawić sie faktury - to są realne straty.

    >Jak już napisałem - Twoja wypowiedź jest nieprawdziwa.

    Już nie mam na Ciebie sił. Albo jesteś akcjonariuszem, albo
    marketingowcem

    >KP - Księga przychodów? heheheh :-DDDD
    >czy KPL - kadry-płace

    Kadry i Płace.

    >W obecnej wersji Klient ma do wyboru kupno systemu w dostępnej
    >funkcjonalności + zintegrowany moduł Kadrowo - Płacowy SQL w wersji
    >znakowej.

    "Jasne, może pan kupić Ferrari, ale w tej chwili mamy zawieszenie
    tylko od malucha. Możemy je panu zamontować."

    >Lub integrację z dowolnym innym systemem KPL dostępnym na rynku.

    "Jak pan coś sobie znajdzie, to możemy to panu zamontować. Oczywiście
    nie będzie to tanie, nie będzie też chodziło jak należy."

    >Problematyka związana z ujawnianiem referencji jest dość złożona
    >i nie sądzę, żeby kogokolwiek na tej grupie to interesowało.

    Większość firm ma listy referencyjne wyeksponowane.

    >Dane o zatrudnieniu są jawne, publikowane w raportach, zatem:
    >w wyniku restrukturyzacji, zatrudnienie w SIMPLE S.A. zredukowano
    >o 7% słownie siedem procent.

    To ostatnie pół roku. Do tego AFAIK statystyka dotyczy pracowników,
    zaś wielu "pracowników" Simple ma umowę o współpracę i własną
    działalność.

    >Podany przez Ciebie argument nie jest żadnym wymiernym wskaźnikiem
    >poziomu kwalifikacji konsultantów ani projektantów systemów.

    Chcesz powiedzieć, że ktoś bez bez doświadczenia jest w stanie wdrożyć
    SAPa? ROTFL

    >Pomijając fakt, że są nieprawdziwe.

    Kolejny raz nazywasz mnie kłamcą. Trochę kultury i rzeczowych
    argumentów byś może lepiej przedstawił, zamiast papki marketingowej.

    >To nie są firmy z półki SIMPLE S.A. Zarówno pod względem obsługiwanego
    >segmentu rynku, jak i oferowanych rozwiązań.

    Jak to, przecież to są dostawcy systemów ERP? A z półki Simpla -
    Exact, Navision/MS i jeszcze kilka też pewnie by się znalazło.

    >Nie jestem upoważniony do rozwijania tego tematu.

    A kto Cię upoważnia? Może wreszcie podasz, w czyim imieniu
    występujesz??

    >Miałem na myśli Berlin Chemie / Menarini Polska sp. z o.o.
    >nie Agorę. Zatem nie jesteś nawet w temacie :-).

    Ooops, to tego klienta też podebrali Simplowi, a to przykre ;)

    >Z uwagi na tematykę i brak kompetencji po obu stronach
    >do rozwijania tematu.

    Zgadzam się, z EOT, ale ze względu na brak kompetencji i posiadania
    "muzgó" po praniu po jednej ze stron.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775