PracaGrupypl.praca.dyskusjeSIMPLE SA › Re: SIMPLE SA
  • Data: 2002-07-09 14:31:19
    Temat: Re: SIMPLE SA
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:q7lliuslghn1bih865qtvlpfl5e8fl6fj1@4ax.com...

    > Oczywiście, że SSV w żadnej mierze nie można nazwać systemem ERP.

    Moim zdaniem jesteś w błędzie.

    " ERP II jest zbiorem specyficznych dla danej branży aplikacji, które
    generują wartości dla klientów i udziałowców poprzez udostępnienie i
    optymalizację procesów zarówno wewnętrz przedsiębiorstwa jak i pomiędzy
    przedsiębiorstwami - partnerami. Wśród tych procesów wyróżnia się
    procesy operacyjne i procesy finansowe w zakresie, co najmniej:
    księgowości, zakupów, rejestracji zamówień sprzedaży, kosztorysowania.
    Wśród procesów operacyjnych powinny znajdować się te, które umożliwiają
    współpracę z partnerami przedsiębiorstwa na drodze udostępniania im
    kluczowych informacji."

    SSV spełnia powyższe założenia.

    > Co do SSV, to jest niedopracowany, powolny, i wywala się przy większej
    > ilości danych

    Większej ilości?
    Większej od czego?

    > W dużej mierze był wzorowany na iRenesansie, ale to nie
    > znaczy, że jest to produkt dokończony i działa poprawnie.

    SIMPLE SYSTEM V nie ma nic wspólnego z Promixem
    zwanego w Polsce iRenesansem.
    Począwszy od baz danych VMS w przypadku iRenesansu
    po założenia, funkcjonalność, interfejs.
    Również segment docelowy jest inny.
    Moim zdaniem porównywanie obu systemów jest wynikiem
    braku znajomości obu. :)

    > Ciekawe tylko, dlaczego ich lista referencyjna świeci pustkami?

    Dostarczana jest klientom.
    Czy Twoim Zdaniem firmy takie jak Toyota, JVC, E.Leclerc kupiłyby
    produkt bez referencji i potwierdzenia jakości?
    Kolejne referencje, jak sądzę, będą pojawiały się wraz z ukończeniem
    poszczególnych wdrożeń.

    > Ten produkt nazywał się SS99 - wiesz co to oznacza?
    > Miał być gotowy w 1999r,

    Produkt zwany SS99 został wycofany z dystrybucji właśnie w 1999r.
    W to miejsce, na bazie tegoż produktu powstał SSV o innej jakości,
    szerszej funkcjonalności. Funkcjonalność produktu jest nadal rozwijana,
    system podlega bieżącym modyfikacjom w zakresie dostosowania
    do warunków polskiego ustawodawstwa.

    > ale przez poblemy kadrowe i techniczne (firma nie miała do tego
    > czasu doświadczenia z tworzeniem programów windowsowych).

    Nic mi na ten temat nie wiadomo.

    > Chyba za bardzo wierzysz w marketing ;)

    Nie. Wierzę w opinie niezależnych konsultantów, porównania funkcjonalne
    systemu i odpowiedzi udzielane przez prezenterów w trakcie oficjalnych
    prezentacji systemów. Staram się nie opuszczać najważniejszych z nich.

    > Owszem, wiele założeń jest niezłych (głównie te podpatrzone w iR),

    Mam wrażenie, że nie znasz ani SSV ani iRenesans (Promix) i posługujesz
    się zasłyszaną opinią niezadowolonego byłego pracownika SIMPLE S.A.
    Zastrzegam - to moje osobiste wrażenie.

    > ale ciągle wykananie nie to, problemy ze niezawodnością,
    niedopracowanie
    > drobiazgów to bolączka tego systemu.

    Jak w każdym dużym systemie, pojawiają się błędy. Nie ustrzegł się ich
    żaden ze znanych mi producentów systemów na Świecie.
    Wszystkie uwagi klientów są starannie rejestrowane i w przypadku
    wystąpienia usterek z winy producenta, pojawiają się odpowiednie
    modyfikacje. Tak działają chyba wszystkie firmy oferujące własne
    oprogramowanie?

    > Jak napisałem - on ciągle (od kilku lat) znajduje się w fazie beta,

    Jak już napisałem - Twoja wypowiedź jest nieprawdziwa.

    > ale jest sprzedawany jakby był super, hiper, naj dotarty i
    dopracowany.
    > Ciągle brakuje KP.

    Kaizen brakuje?
    KP - Księga przychodów? heheheh :-DDDD
    czy KPL - kadry-płace

    W obecnej wersji Klient ma do wyboru kupno systemu w dostępnej
    funkcjonalności + zintegrowany moduł Kadrowo - Płacowy SQL w wersji
    znakowej.
    Lub integrację z dowolnym innym systemem KPL dostępnym na rynku.

    Produkcji

    > Szumna nazwa, jak dla jego funkcjonalności.

    IMO nie wiesz nic na ten temat. Z prostego powodu produkt jest nowy.
    Jeśli chodzi o funkcjonalność - napisałem czego nie ma.
    IMO opisywanej przeze mnie funkcjonalności nie ma 95% systemów
    oferowanych w Polsce. (Dane się zmieniają, więc przyjmijmy pewien
    margines błędu)

    > A ilu wdrożeniowców zna CRM? W chwili obecnej praktycznie żaden.

    Nie wiem.
    Nie podałbym tej informacji publicznie nawet, gdybym ją znał.

    > Bo jest bardzo skromna i nie bardzo jest się czym chwalić.

    Jesteś w błędzie.

    > Żadne
    > _pełne_ wdrożenie SSV AFAIK nie zostało zakończone, a już na pewno
    > żaden klient nie zgodził się na udzielenie referencji (ciekawe
    > dlaczego).

    Absolutna nieprawda w obu przypadkach.
    W wielu firmach warunkiem podpisania umowy jest wizyta referencyjna.
    Najchętniej w branży zainteresowanego lub pokrewnej.

    > Na stronie Simple jest tylko jedna lista referencyjna - bez
    > wyszczególnienia, którego produktu dotyczy referencja.

    Na stronie SIMPLE S.A. są 3 referencje bez wyszczególnienia produktu:
    http://www.simple.com.pl/home/lista_referencyjna.htm
    Dodatkowo wyświetlana jest informacja o 170 referencjach.

    Z moich informacji wynika, że informacje o referencjach udzielane
    są w trakcie konkretnego etapu w procesie sprzedaży.
    Problematyka związana z ujawnianiem referencji jest dość złożona
    i nie sądzę, żeby kogokolwiek na tej grupie to interesowało.

    > To ciekawe, dlaczego w ciągu ostatniego roku zmniejszyło się
    > zatrudnienie o kilkadziesiąt procent.

    Dane o zatrudnieniu są jawne, publikowane w raportach, zatem:
    w wyniku restrukturyzacji, zatrudnienie w SIMPLE S.A. zredukowano
    o 7% słownie siedem procent.
    (Okres od 01.01.2002 do 01.07.2002)

    > I co z tego? Nikt w tej firmie nie zna SAP R/3. Z ludzi zajmujących
    > się IR zostało 3 "konsultantów" (przy czym 2 z nich jest bardziej
    > programistami, a 3 marketingowcem - tylko dlatego jeszcze tam
    > pracują). Więc de facto nie mają ludzi znających duże systemy i mieli
    > coś wspólnego z ERP.

    Podany przez Ciebie argument nie jest żadnym wymiernym wskaźnikiem
    poziomu kwalifikacji konsultantów ani projektantów systemów.
    Pomijając fakt, że są nieprawdziwe.
    Fakt, że SIMPLE nie sprzedaje i nie wdraża R/3 nie ma żadnego znaczenia.
    Temat w moim przekonaniu wykracza zarówno poza moje jak i Twoje
    kompetencje.

    > SAP, Computerland i jeszcze parę innych by się znalazło.

    To nie są firmy z półki SIMPLE S.A. Zarówno pod względem obsługiwanego
    segmentu rynku, jak i oferowanych rozwiązań.

    > W ciągu kilku lat współpracy z Rossem mieli AFAIK 1 poważny projekt
    > (do tego 2 mniejsze i trzeci, który nie doszedł w zasadzie do skutku).
    > W ciągu ostatnich kilku lat podpisali tylko 1 kontrakt na IR - nie ma
    > się co dziwić Rossowi, że wolał za partnera strategicznego TCH a potem
    > Optimusa - działali dużo prężniej, byli lepiej zorganizowany.

    Nie jestem upoważniony do rozwijania tego tematu.
    Jak już wspomniałem wcześniej, na temat współpracy z ROSS Systems
    oraz zachowań byłego partnera SIMPLE SA publicznie wypowiadał się
    Prezes Spółki.

    > Za to to jedno wdrożenie jest większe, od wszystkich wdrożeń Simple
    > razem wziętych.

    Nie jest ono zasługą O.E. ani upadłej TCH Systems.
    Wynika to wyraźnie z komentarza na stronie O.E. oraz kulisów tego
    kontraktu.

    > Referencje z tego wdrożenia zresztą mogą być świetnym
    > materiałem dla marketingowców - w końcu Agora to spora i znana firma.

    Miałem na myśli Berlin Chemie / Menarini Polska sp. z o.o.
    nie Agorę. Zatem nie jesteś nawet w temacie :-).

    Jeśli chodzi o Agorę, używającą Promixa (nie iRenesans) proponuję
    odłożyć
    dyskusję na 8 - 12 miesięcy.

    > Chyba za bardzo wierzysz w papkę marketingową, piękne hasła, szczytne
    > idee itp. Życie znacząco od nich odbiega.

    Powyższe zdanie ma się nijak do podanych przeze mnie informacji.
    Podałem oficjalne źródła zawierające wiążące wypowiedzi Prezesa
    Zarządu.

    Proponuję EOT
    Z uwagi na tematykę i brak kompetencji po obu stronach
    do rozwijania tematu.

    Pozdrawiam

    Chester EM