PracaGrupypl.praca.dyskusjeRynek pracy dla adminow w Wawie › Re: Rynek pracy dla adminow w Wawie
  • Data: 2005-12-18 21:05:11
    Temat: Re: Rynek pracy dla adminow w Wawie
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Umiejetnosci, na ktore jest w danej chwili duzy popyt na rynku, sa to
    > zwykle umiejetnosci specjalistyczne. Nie-informatyk nie stanie sie
    > informatykiem w ciagu pol roku; <ciach>
    i jak w każdym innym zawodzie, nie od razu kraków zbudowano. Najpierw się
    przygotować do tego żeby móc wykonywać pracę, potem mieć stałe przychody i
    na ich podstawie dalej się rozwijać, np. na mocno specjalistycznych kursach
    czy studiach. bez pieniędzy ( oa i czasu na praktykę)nie da się od razu
    wskoczyć na wysoki poziom. Każdy powinien być kowalem swojego losu a
    państwo powinno w tym pomagać. ale na pewno nie rozdawnictwem, bo
    rozdawnictwo tylko i wyłącznie rozleniwia

    > A sami by sobie wybierali, czego sie uczyc, czy bylyby preferowane
    > kierunki? W obu przypadkach widze mozliwosc problemow.
    widzisz, ja mam takie nastawienie, że państwo nie jest od tego żeby rozdawać
    kasę. Jestem za metodą wędki a nie ryby. A jaką lepszą wędkę dasz komuś jak
    nie pomoc w zgłębieniu wiedzy? po prostu odpowiedni kredyt, który trzeba
    oddać. Zakładając - dziś nie mogę zdobyć pracy bo brakuje mi uprawnień do
    kładzenia okablowania. A chcę to robić. Więc potrzebuję zrobić odpowiedni
    kurs, dzięki niemu będę pracował w wymarzonym zawodzie i np. da mi to
    możliwość spłacenia zaciagniętego kredytu od państwa (załózmy, 3000 zł,
    jako tani po roku jest to np.3300 zł czyli miesięcznie przez rok bym
    spłacał po nie całe 200 zł).
    Przy okazji - w ten sprytny sposób można by w dużym stopniu kotrolowac
    przepływ pieniężny
    I oczywiście że sam zainteresowany by wybierał jaki kierunek chce obrać i w
    jakiej firmie. po prostu zaciągal by kredyt od państwa który - jak kazdy
    kredyt - trzeba by spłacić. I oczywiście nie kasa do ręki tylko przelewana
    na konto firmy szkoleniowej w momencie podpisania umowy przez bezrobotnego
    z urzędem pracy. Proste? skuteczniejsze niż dając "każdemu po 350" ? IMHO
    bardzo tak.

    > Oj, zmieniaja sie. Jeden atak terrorystyczny wystarczy, albo jeden krach
    > gieldowy.
    ryzyko rynkowe, ale to nie znaczy że ma to tendencję ciągłą itp. lepiej nic
    nie robić, bo talibowie za węgłem domu wylądują i będa produkować wąglika?

    > Nie dezaktualizuje sie, ale moze przestac byc potrzebna na rynku. Co z
    > tego, ze ktos ma nie zdeaktualizowane kwalifikacje, jesli nie ma na nie
    > zapotrzebowania?
    pytanie - czy całkowicie? załóżmy - operator dźwigni prostej czyli
    młotka.Technologia niby mocno przestarzała. Czy osoba znająca się na
    wbijaniu gwoździ nie będzie się znac na np. materiałach w jakie można taki
    gwóźdź wbić? oszem, z jednej strony będzie się potrzebowała przeszkolić w
    oprowaniu nowocześniejszymi narzędziami typu pistolet automatyczny. ale czy
    automatycznie nie będzie wiedziec więcej nt. wbijania tychże gwoździ np. od
    osoby która - obojętnie od techniki - tych gwoździ wcześniej wogóle nie
    wbijała? a już widać jak niewiele trzeba sie wychylić żeby znaleźć się w
    "nowoczesności" .

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---