PracaGrupypl.praca.dyskusjeRynek pracy dla adminow w Wawie › Re: Rynek pracy dla adminow w Wawie
  • Data: 2005-12-17 20:54:31
    Temat: Re: Rynek pracy dla adminow w Wawie
    Od: camel <g...@f...gotdns.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2005-12-17 17:36:30 +0100, "vertret" <vertret@@@op.pl> said:

    > Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_> napisał w
    > wiadomości news:do1b9i$ode$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Praca i płaca podlega takiemu samemu prawu jak chleb albo piwo.
    > Jak ci sie nie opłaca piec chleba za 2 zł to idź zamiatać ulice, albo
    > sie powieś
    > a nie oczekuj, że ci za niego zapłace 10 zł.
    > Jak ci sie nie opłaca pracować za 5 zł na godzine to sobie znajdź zajęcie, za
    > które ci zapłace 50 zł na godzine.

    W prostym_kapitalizmie_vertreta tak jest. W rzeczywistości praca jest
    szczególnym towarem, który rządzi się odmiennymi od chleba prawami...
    eech, aż ręce i nogi opadają. Nie chce mi się tłumaczyć.

    > Prowadzi do rozwoju gospodarki. Jak się nie zgadzasz ze mną to daj mi jeden
    > przykład gospodarki, która się rozwaliła z powodu spadających cen.

    Ale nie akurat TYCH cen. Nowoczesne gospodarki operają się na
    konsumpcji i chociaż nasza "elyta" lansuje model "paru Kulczyków a
    reszta na zasiłku" - to jednak tak to nie zadziała. Musi mieć kto
    kupować coraz to większą masę "dóbr doczesnych". Kler robi co może, ale
    nie da rady nakonsumować za wszystkich.

    camel[OT]