PracaGrupypl.praca.dyskusjePsychologiczne zagrywki › Re: Psychologiczne zagrywki
  • Data: 2002-07-23 18:55:14
    Temat: Re: Psychologiczne zagrywki
    Od: No Name <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > (...) dzwoni do ciebie szef abyś natychmiast
    > przyszedł do niego w ważnej sprawie. Po odłożeniu słuchawki telefon znowu
    > dzwoni. Co robisz udajesz się do szefa czy odbierasz telefon?"

    Idę do szefa, bo telefonu już nie słyszę. Jeżeli jest to stacja
    pogotowia / wieża kontroli lotów etc., to mam w dupie pilne sprawy szefa
    i trzymam się regulaminu. Bez wiedzy gdzie pracuję pytanie jest bez sensu.
    Możesz odpowiedzieć, że zachowasz się zgodnie ze zwyczajami panującymi w
    firmie, które masz nadzieję w najbliższym czasie poznać.

    > (...) jeżeli się
    > ktoś mnie zapyta czy jadąc samochodem próbuje ominąć staruszkę, która właśnie
    > wyległa na jezdnię czy też będę się starał wychamować przed nią

    Kierowca w sytuacji krytycznej zachowuje się automatycznie i nie jest w
    stanie przewidzieć, jaka to będzie reakcja, jeżeli:
    - nigdy nie był w takiej sytuacji
    - nie trenował podobnych sytuacji w warunkach symulowanych

    Możesz odpowiedzieć, że o ile zdążysz podjąć jakąkolwiek decyję to
    priorytetem będzie życie człowieka. Jeżeli masz tupet, to zapytaj, czy
    pracowicy w tej firmie często rozwiązują takie dylematy w czasie
    pełnienia obowiązków służbowych - wyraź też nadzieję, że kondycja firmy
    pozwala na terminowe regulowanie zobowiązań z tytułu ubezpieczeń
    komunikacyjnych. Albo zapytaj, czy od odpowiedzi uzależniona jest moc
    silnika przysługującego na Twoim stanowisku samochodu służbowego.

    (...)
    > Jak mam odpowiadać?

    Kuluralnie, nie dać się wyprowadzić z równowagi. Jeżeli na danym
    stanowisku potrzebne są cechy analityka możesz kierować się logiką i
    odpowiadać z opźnieniem.
    Jeżeli potrzebne są umiejętności szybkiego decydowania (zakłada się
    pewną stopę błędnych decyzji) ważne, że odpowiadasz szybko, a w
    pytaniach bełkotliwych jak powyższe prosisz o dodatkowe informacje.

    Pzdr.: Dogbert