PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgramista bez wykształcenia technicznego. › Re: Programista bez wykształcenia technicznego.
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Programista bez wykształcenia technicznego.
    Date: Sun, 10 Jun 2007 21:26:53 +0000 (UTC)

    Dnia Sun, 10 Jun 2007 14:42:47 +0200, Bartek <b...@i...pl>
    w <qedl566ukgpo.42fcxam3195p$.dlg@40tude.net> napisał:

    > Zgoda, ale wskaz mi Polska uczelnie ktora co roku w czerwcu wypluwa dobrych
    > programistow, nie hobbystow ktorzy potrafia dobrze pisac kod i rozwiazywac

    To nie uczelnia robi dobrych programistów.
    Oni sami się robią na uczelni. Uczelnia zwiększa szansę, że będą
    _akceptowalni_.

    > trudne wymagania klienta. Uczelnia moze tylko okreslic, opisac i wymagac
    > zaliczenia danego przedmiotu jak np. algorytmy. Ale to czy student, a
    > pozniej programista bedzie wiedzial co i gdzie stosowac to zalezy tylko i
    > wylacznie od niego samego i wlasnie hobbystycznego podejscia.

    Po uczelni można wymagać czegoś.
    Ddoatkowo - posłanie gościa po studiach do klienta w celu ustalenia
    specyfikacji produktu to jajaś pomyłka - robią to ludzie z wieloletnim
    doświadczeniem, chociażczęściej marketingowym niż technicznym.

    Osobiście sądzę, że ktoś bez uczelni ma większe szanse skończyć nie jako
    ktoś piszący na pl.comp.lang.c, ale jako ktoś piszący na przykłąd w
    Javie implementacjęCowego const char* wraz z funkcjami (strcmp, strcpy i
    tak dalej), ponieważ ma algorytm w C i nie chce mu się portowaćgo do
    Javy.
    Albo robi zestawienie, jaka komunikacja będzie najłatwiejsza w
    implementacji i utrzymaniu, i z CORBA, web services i własnej
    implementacji socketów wychodzi mu, że opcja 3 jest najlepsza,
    najszybciej się ją zaimplementuje i będzie tam najmniej problemów z
    utrzymaniem.

    ja czyli jakub
    Revoke.