PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca i płaca dla programisty (i nie tylko) internetowego. › Re: Praca i płaca dla programisty (i nie tylko) internetowego.
  • Data: 2004-03-04 00:48:08
    Temat: Re: Praca i płaca dla programisty (i nie tylko) internetowego.
    Od: miras <msedzins@interia..pl> szukaj wiadomości tego autora

    motto wrote:

    > Znam bardzo niewielu lekarzy z powołaniem, maiłem okazję pracować w
    > pogotowiu ratunkowym i akurat na temat lekarzy mógłbym powiedzieć dużo, ale
    > zdaje się nie o tym mówimy...

    to bylo takie ugolnienie: lekarze/prawnicy/nauczyciele itd. ludzi z
    prawdziwego powolania w tych i wielu innych zawodach jest niewielu.

    > Pomyliło Ci się słownictwo, pewnie geniusz (maniak jak wolisz), Peter Norton
    > stworzył kiedyś Norton Commander'a... Jego idea doczekała się wielu
    > naśladowców. Mam wymieniać dalej? Innej grupie maniaków zawdzięczasz PC i
    > Aple w domu, innemu jądro systemu którego używasz.. Dalej...?

    to tak jak z Einsteinem. bez watpienia to byl geniusz, ale czy teraz
    ludziom, ktorzy poglebiaja jego odkrycia odebrac prawo do nazywania sie
    fizykami(bo geniuszami/maniakami to wiekszosc z nich na pewno nie jest)?
    chodzi mi o to, ze nie trzeba poswiecac sie jakiejs dziedzinie bez
    reszty, zeby zrobic w niej cos pozytecznego.

    > Nie, nie zawężam tak bardzo bo wtedy mówilibyśmy o promilach, nie
    > procentach. Po prostu nie każdy może być każdym, a u nas kraju zapanowała
    > ostatnio moda na programistów, informatyków etc. Dziś każdy gówniarz, który
    > opanuje myszologię śmie nazywać się informatykiem, każdy komu udało się
    > złożyć PeCeta serwisanem i każdy kto nauczył się kilku instrukcji
    > sterujących, słow kluczowych oraz deklaracji zmiennych programistą. Doszło
    > do tego, że czasami wstydzę się przyznać do swojego zawodu, bo po prostu
    > wstyd mi za tych wszystkich magików komputerowych.

    tu sie zgodze oczywiscie. z tym, ze nie ma przepasci w stylu: lamerzy -
    prawdziwi programisci. wiekszosci ludziom nie uda osiagnac sie poziomu
    Nortona,Torvaldsa, czy Stallmana i nie uwazam, zeby bylo to konieczne.
    jest wiele poziomow wtajemniczenia, wymagajacych roznego stopnia
    zaangazowania i predyspozycji, aby je osiagnac(znaczy sie nic nie jest
    czarno-biale, sa jeszcze odcienie szarosci :).

    jesli chodzi o lamerow to jest chyba w ogole inny gatunek czlowieka.
    ilu mozna spotkac pseudoinformatykow - specjalistow od instalacji
    windowsa i obslugi FrontPage'a. musze przyznac, ze niewiele jest rzeczy
    bardziej denerwujacych niz sluchanie wywodow takich gnojkow.

    > Nie znam, ich więc nie mogę oceniać ich kompetencji. Lecz czytaj wyżej i sam
    > oceń.

    zdecydowanie zle sie zrozumielismy :) ludzie, o ktorych piszesz(wyzej)
    to przyklad totalnych ignorantow(delikatnie mowiac). Boze chron mnie od
    takiego towarzystwa.
    tak na marginesie: czesto ich mozna spotkac na apcoh i az milo popatrzec
    jakie dostaja ciegi.

    > Tego dokładnie nikt nie wyliczył, to szacunkowe, bardzo szacunkowe dane.

    moim zdaniem jednak bardzo zanizone

    > Jeśli chcą to robić *tylko* z pobudek finansowych niech sobie odpuszczą uda
    > się tylko najlepszym, reszta zmarnuje czas i być może życie.

    zgadzam sie i dlatego napisalem we wczesniejszym poscie:
    s/z pobudek/tylko z pobudek/ :)

    > Nie będę tu pisał swojego zdania na temat softu Redmont czy Gdyni (Ci
    > ostatni postawili sobie ostatnio ładny nowy biurowiec z marmurami i innymi
    > takimi), bo to NTG. My rozmawiamy tu o programistach, nie prawda?

    rowniez mam wyrobione zdanie na temat tej firmy(Redmont oczywiscie), ale
    znowu staram sie nie popadac w skrajnosc.
    zreszta to z cala ta firma musi byc cos nie tak. w wiekszosci przypadkow
    sprawdza sie schemat - placimy najwiecej zatrudniamy najlepszych(nie
    twierdze, ze placa najwiecej, ale raczej nie malo).

    pozdr
    miras