PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca dla informatyków w Szwajcarii › Re: Praca dla informatyków w Szwajcarii
    From: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca dla informatyków w Szwajcarii
    Date: Thu, 29 Mar 2007 12:31:49 +0000 (UTC)

    Krzysztof Rozmus <krzysztof.rozmus_USUN_@_to_gmail.com> wrote:

    > Załóżmy, że na oba pytania mogę udzielić zachęcających odpowiedzi. Co dalej?

    Mam kilka uwag :-)
    1. Konieczność wysłania "200 CV", to jakaś bujda. Większość moich znajomych
    zaczęła pracę po wysłaniu kilku/kilkunastu.
    Jeśli nie jest się specjalistą, to i 500 CV nie wystarczy.

    2. Miałem ostatnio możliwość brać udział w procesie rekrutacyjnym (jako
    osoba rekrutująca) i żadne z CV które otrzymaliśmy, nie miało zdjęcia.
    Nikt z moich znajomych mieszkających w CH (poza jednym, który czyta tę
    grupę) nie ma zdjęcia w CV.

    3. Z reguły rekrutacja polega na odbyciu rozmowy telefonicznej (jeśli
    kandydat nie mieszka w CH), a potem Ci najlepsi zapraszani są na rozmowę.
    Czasami kandydat jest wybierany tylko na podstawie rozmowy telefonicznej :-)

    4. Zarobki. Jakoś nie widzę tych 850CHF minimum dla kontraktów dla
    programistów/developerów.
    Zakładając 42h tydzień pracy, 100CHF za godzinę to bardzo dobra stawka i
    zdecydowanie nie określiłbym jej jako minimum (natomiast 85k brutto w ramach
    stałej umowy o pracę, to imho wartość zaniżona).

    5. Mieszkanie z Zurychu. To "spore mieszkanie w centrum Zurychu" za 2k, to
    chyba jakiś żart :-)
    Wie to każdy kto choć raz szukał mieszkania w Zurychu.
    Normalne stawki to 1500-2000 miesięcznie za średniej wielkości mieszkanie,
    10-15 minut drogi pociągiem od centrum.

    6. Dodatek na dziecko jest ustalany per kanton, ale nie znam kantonu w
    którym wynosiłby więcej niż 200CHF na dziecko.

    Z dodatkowych informacji:

    7. Wiele ludzi mieszkających blisko (do 50km) granicy
    niemieckiej/francuskiej, jeździ na zakupy za granicę, bo tam ceny są nawet
    2-3 krotnie niższe.

    8. Większość instytucji finansowych przy stałej umowie o pracę, raz w roku
    wypłaca dodatki na podstawie wyników osiągniętych przez
    pracownika/firmę/dział.
    Z reguły dodatki takie to do 20% rocznych zarobków.

    Oczywiście zarówno artykuł, jak i moje uwagi są subiektywne, ale w
    Internecie można znaleźć konkretniejsze informacje.

    --
    Przemysław Maciuszko