PracaGrupypl.praca.dyskusjeO Adamie i nie tylko › Re: O Adamie i nie tylko
    From: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: O Adamie i nie tylko
    Date: 12 Dec 2002 14:02:31 GMT
    Sender: Adam Plaszczyca <t...@o...waw.pdi.net>

    Roman <r...@o...pl> wrote:

    > W Stanach Zjednoczonych, np.: to rozparcelowanie polegalo na ukradzeniu ziemi
    Indianom.
    > Mozna jescze inaczej na to spojrzec: Amerykanie zaplacili zabijajem wlascicieli
    (Indian) tej ziemi za nabyta
    > ziemie.

    Jak widzę, nie rozróżnia Pan nabycia od zakupu. Nabyć można przez spadek
    jak i przez grabież.

    > Podwaza Pan prawo wlasnosci ludzi ktorzy sie pozniej od Pana mieli pecha urodzic.
    Nie ma znaczenia czy sie Pan
    > urodzil biednym czy bogatym, prawo do dobr naturalnych ma kazdy.

    Nie podważam żadnego prawa. Ludzie Ci nie mają prawa własności. Prawo,
    to coś, co jest nabyte, nie wrodzone. Prawo to coś, co się daje.

    > Rowniez nie chcialbym zyc "idealnym" Panstwie dla Pana.
    > Dobrze ze mamy demokracje.

    Źle, bardzo żle. Bo widzi Pan, ja jednak wolę, kiedy państwo rządzone
    jest przez ludzi mądrych. A demokracja oznacza, że jest rządzone przez
    głupich.

    > A czy zglosil Pan to przestepstwo do prokuratury. Jezeli nie, to jezeli Panskie
    twierdzenie byloby prawdziwe
    > to wspoldzialal by Pan w przestepstwie, poniewaz posiada Pan jakas wiedze na ten
    temat a nie przekazalby Pan
    > jej kompetentnym wladzom.
    > A moze ma pan tez czarna teczke Tyminskiego :-P

    Jeszcza raz przypominam o tym, że takowe działania sa jedynie stratą
    czasu. W demokracji nie ma czegoś takiego jak sprawiedliwość. jest
    sprawiedliwość społeczna.

    > Jest wazna nie tylko dla politykow, dla wielu ludzi ktorych znam, a nie sa
    politykami sprawa suwerennosci
    > Panstwa Polskiego jest wazna.
    Wyrazy współczucia dla nich.

    > Rowniez wlasnemu rozsadkowi. Jeszcze Pan znajdzie sporo czynnikow, dzieki ktorym
    nasi poludniowi sasiedzi maja
    > suwerennosc. Jak zwykle rzeczywistosc zalezy od wielu zmiennych.
    I umiejętności ich wykorzystania. Czyli od rozsądku. Przykładem
    (negatywnym) jest król Władysław Jagiełło. Wygrać umiał, ale rozsądku na
    wykorzystanie już nie starczyło.

    > Widze ze Pan posiadl widze absolutna, nawet definicja ze Slownika Wyrazow Obcych
    Pana nie przekonuje. Pan wie
    > lepiej, nic Pana nie jest w stanie przekonac.

    Definicja określa, że specyficzny rodzaj polityka może być demagogiem.

    > Odsylam do definicji, i jej analizy logicznej.

    Już ją zrobiłem. W odróżnieniu od Pana.

    --