PracaGrupypl.praca.dyskusjeNie ma to jak znajomości i przekręty... › Re: Nie ma to jak znajomości i przekręty...
    From: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nie ma to jak znajomości i przekręty...
    Date: Sun, 16 Jan 2005 13:08:06 +0100

    Dnia Sun, 16 Jan 2005 12:38:01 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> napisał:

    > Jak duza - to ma swoj dzial HRu,a tam miernot raczej nie przepuszczaja,
    > bo sie odbija na wynikach finansowych.

    Nie zawsze. ja akurat pracowalem w duzej firmie handlowej (w Polsce kilka
    tysiecy osob), gdzie kadry w centrali przyklepywaly tylko pracownikow
    rekrutowanych przez lokalne kierownictwa. Z tym. ze akurat tam zadnych
    przekretow w moim oddziale nie bylo (akurat takie konkretne i bez ukladow
    kierownictwo) a i w okresie gdy rozdmuchalo sie bezrobocie, to decyzje
    dotyczyly kogo zwolnic, a nie przyjmowania nowych pracownikow.
    Natomiast pole manewru bylo duze i rekrutujacy dyrektor po zamieszczeniu
    ogloszenia przesylal wybrane CV do centrali z informacja, ze to jest TEN,
    a pozniej komplet kopii dokumentow (swiadectw pracy itp) z prosba o
    przeslanie zwrotnie podpisanego przez glownych decydentow angazu.
    Naturalnie, gdyby w toku pracy wyszla niekompetencja takiego pracownika,
    to centrala bez problemu mogla (i czasem dawala) dac polecenie KILL, od
    ktorego raczej nie byloby odwolania.

    Sadze, ze w przypadku zwyklych stanowisk produkcyjno-magazynowych i
    nizszego personelu biurowego, ten schemat specjalnie nie rozni sie w
    wiekszosci firm, chyba, ze maja objazdowe HR, przeprowadzajace na miejscu
    rekrutacje w poszczegolnych lokalizacjach. Raczej watpie, sadzac z malej
    ilosci ogloszen na takie stanowiska - raczej rekrutacja z polecenia (lub z
    ukladow podana jako z polecenia) przyklepywane przez HR centrali.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##