PracaGrupypl.praca.dyskusjeNie ma pracy? Nie ma checi... :-/ › Re: Nie ma pracy? Nie ma checi... :-/
  • Data: 2003-05-03 23:52:32
    Temat: Re: Nie ma pracy? Nie ma checi... :-/
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    PiotrG napisał:

    > No wreszcie ktos sensowny.

    Raczej nie - pomijam fakt, że przed wojną szkolnictwo zawodowe i wiedza
    podręcznikowa była mniej dostępna niz obecnie.

    Przed wojną, istniały tytuły rzemieślnicze i żeby móc wykonywać
    określony zawód trzeba było terminować u rzemieślnika. Teraz wystarczy
    szkoła, ZA KTÓRĄ TEŻ SIĘ PŁACI (jak nie uczeń, to Państwo). A od
    wdrożenia wiedzy teoretycznej w praktyce, są staże i praktyki - często
    bezpłatne. I nawet bym się zgodził, żeby staże i praktyki były płatne,
    ale musiały by one spełniać tę samą rolę co przed wojną - BEZ NICH NIE
    MOŻNA BY PRACOWAĆ W OKREŚLONYM ZAWODZIE. Niestety teraz jest Wolność
    Gospodarcza i oprócz adwokatów, którzy o ile mnie pamięć nie myli, płacą
    za aplikacje, wszyscy pozostali mogą zmieniać zawody jak rękawiczki i
    sam staż nie gwarantuje już możliwości pracy.

    Podsumowując - płatne staże przed wojną spełniały rolę:
    - nauki teoretycznej (teraz można robić to w szkole);
    - uzyskania JEDYNYCH DOSTĘPNYCH uprawnień do wykonywania zawodu (teraz w
    szczątkowej formie);
    - prawie 100% pewności otrzymania pracy w zawodzie (teraz w szczątkowej
    formie);

    Flyer