PracaGrupypl.praca.dyskusjeMoje szanse na rynku pracy ? › Re: Moje szanse na rynku pracy ?
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Moje szanse na rynku pracy ?
    Date: Tue, 31 May 2005 10:28:44 +0200

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:op.srl4mbaa4iukdk@okr42.gamma.furrynet.org...
    Dnia Tue, 31 May 2005 01:29:51 +0200, Wwa <w...@n...pl> napisał:

    > Bezpośrednio dla ludzi! Przynajmniej u nas.
    > Wwa

    >Sorry. Nie zaskoczylem, ze chodzi o jakies doplaty dla tych, ktorzy
    >znalezli prace w okresie uprawniajacym do zasilku.

    Chyba w ogole mowimy o czyms innym.

    Ja mowie o czyms takim, ze np. placa minimalna to 600 zl na reke, ale
    panstwo decyduje, ze kazdy pracujacy na pelny etat ma dostawac na reke min.
    950. Tak wiec na wolnym rynku pracodawcy zatrudniaja sobie pracownikow jak
    chca, dajac im od 600 zl wzwyz. Tym pracownikom, ktorzy dostaja mniej niz
    950, panstwo przelewa na konto miesieczny zasilek w wysokosci 950 minus ich
    placa, czyli max 350. (W praktyce zawsze bedzie to 350, bo pracodawcy beda
    zatrudniac za 600 albo za wiecej niz 1000, wersje posrednie beda
    nieoplacalne). A za to nie ma zasilkow dla zupelnie nie pracujacych.

    Wycina to tych, ktorzy kalkuluja, ze miec full wolnego czasu i dostawac 400
    zl zasilku jest korzystniej niz nie miec czasu i zarabiac 600 zl - bo
    zwieksza roznice w pieniadzach zarabianych na jednej i drugiej wersji - i
    nagradza tych, ktorym sie chce podejmowac jakakolwiek prace.

    I.