PracaGrupypl.praca.dyskusjeLekceważenie kandydatów › Re: Lekceważenie kandydatów
  • Data: 2006-01-09 23:50:37
    Temat: Re: Lekceważenie kandydatów
    Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Kowalski napisał(a):

    > Przykład 3 (rekrutujący).
    > Dziś byłem umówiony z 3 kandydatami na rozmowę rekrutacyną.
    > Spotkania były potwierdzane. Przyszedł jeden kandydat.

    dlatego sie umawia z 40??

    > Przykład 4 (rekrutujący).
    > A. Na umówione spotkania dociera średnio:
    > - 80-90% umówionych, mających staż pracy powyżej 5 lat.
    > - 30-50% umówionych, ze stażem 1-5 lat.
    > - 10-20% umówionych ze stażem 0-1 lat.
    > - do 10% umówionych, będących studentami zaocznymi.

    jestem na dziekance ;) to prawie tu

    > B. 1 osoba na 10 z tych, co nie docierają wysyła e-mail lub
    > dzwoni z przeproszeniem, ale zwykle "po czasie".

    nie zdarzylo mi sie...

    przepraszam - raz - jestem na danej ulicy - szukam numeru - za 13 min
    spotkanie - nie moge znaleźć - dzwonie tam - i okazuje się, że to nie to
    miasto... (dzwonilam na komorke, mieszkam w miescie wojewódzkim,
    ogłoszenie było w częsci "lokalnej", nie powiedziano mi, nie wzielam
    tego pod uwage - sama nie wiem)

    > C. 20-30% kandydatów zapoznaje się z wiadomościami na temat
    > firmy lub stanowiska wtedy, gdy w ogłoszeniu podawany jest
    > link do firmowej strony www.

    jak jest sam numer komorki, to ciężko.. jak jest e-mail to inna sprawa -
    wtedy z reguły udaje mi sie dotrzeć do ogłoszeniodawcy (jakaś stronka,
    adres, branża)

    > D. poniżej 1% tzw. listów motywacyjnych zawiera konkretne
    > (zamiast frazesów) uzasadnienia, odnoszące się bezpośrednio
    > do treści ogłoszenia i oferowanego stanowiska.

    no cóż, nie mi oceniać, czy przygotowuję je merytorycznie,

    > E. do 50% CV, w których podawana jest znajomość programu MS
    > Office, zostało sformatowanych za pomocą spacji.

    moje nie :D moze nie jest rewelacyjnie, ale pobawilam sie troche
    tabulatorami ;)

    > Ta ciekawa statystyka jest prowadzona ponad rok i dotyczy
    > rekrutacji do kilkunastu różnych firm, na różne stanowiska
    > i rodzaje umowy.
    >
    > Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia :).

    ba! pewnie

    > Skoro taki podział procentowy występuje u kandydatów, to dlaczego
    > u pracodawców ma być inny? Przecież tam pracują takie same osoby!
    >
    > J.K.

    nie czuje się pocieszona... ;)

    --
    E_m_i_

    "Ptak, który pragnie wzbić się ponad niziny tradycji i przesądów musi
    mieć mocne skrzydła.
    Żałosny to widok, gdy wyczerpane i okaleczone pisklę wraca na ziemię."
    K. Chopin "Przebudzenie"