PracaGrupypl.praca.dyskusjeKierownik - zachowania - mobbing? › Re: Kierownik - zachowania - mobbing?
  • Data: 2006-09-05 18:27:34
    Temat: Re: Kierownik - zachowania - mobbing?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:Xns9835A12421214vanvonvenWYTNIJTOint@193.110.12
    2.97
    VanVonVen <vanvonven@WYTNIJ_TOinteria.pl> pisze:

    > Tak sie zastanawiam, kierownik jest dla Ciebie przeciwnikiem czy
    > wspolpracownikiem. Ja uwazam, ze powinno byc to drugie.
    Wiesz, ludzie powinni być sobie życzliwi, powinna panować sprawiedliwość i
    uczciwość, powinno, powinno..., ale nie jest tak - homo homini kierownikus
    ;))
    Rodzaj relacji zwierzchnik-podwładny zależy głównie od strony zdecydowanie
    silniejszej, czyli zwierzchnika (niekiedy relację tę da się ustawić w
    pobliżu punktu równowagi ale do tego potrzebne są specjalne okoliczności).
    Jeśli w wyniku jego (zwierzchnika) postępowania nie przyjmie ona postaci
    współpracownictwa, to możliwe są zasadniczo dwa wyjścia:
    - pracownik sie nie ugnie i zostaną wrogami, do wojny włącznie (rzadko);
    - pracownik się złamie i zostanie zastraszonym podwładnym, a nawet włazidupą
    (najczęściej).

    Jotte