PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak zarobić trochę grosza jako "informatyk" [długie] › Re: Jak zarobić trochę grosza jako "informatyk" [długie]
  • Data: 2004-04-22 19:14:26
    Temat: Re: Jak zarobić trochę grosza jako "informatyk" [długie]
    Od: Mateusz Wójcik <n...@s...for.me> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkowniczka aga.p napisała:

> [...]
    >
    > 1. Na studiach zaocznych jest znacznie niższy poziom
    > nauczania, niż na studiach dziennych lub wieczorowych.
    > Niestety i nauczysz się mniej, i będziesz miał
    > mniej ceniony dyplom.
    >
    > Dwa zdania i trzy bzdury - po pierwsze poziom studów nie zależy od ich
    > trybu, ale od poziomu wykładowców (a jak do tej pory to właśnie na zaocznych
    > spotkałam się z tymi lepiej obeznanymi) i zakresu materiału. Masz mniej
    > zajęć na uczelni, ale jak mawiają wykładowcy - od czego są biblioteki. Po
    > prostu więcej robisz sam. A egzaminy i tak musisz pozdawać.

    Nieprawda (właściwie nie do końca - bo to faktycznie zależy od uczelni
    etc, ale ja tylko powtarzam styl ;) ). Porównując studia dzienne i
    zaoczne w ramach tej samej uczelni (między różnymi nie bardzo jest
    sens), zwykle wygląda to tak: prowadzący są ci sami, na zaocznych
    materiału mniej i mniejsze wymagania. Na egzaminach też inny zakres
    pytań. A jak się pracuje, na pewno się nie zrobi więcej niż studiując
    dziennie.

    > Po drugie to ile się nauczysz zależy tylko od tego ile będziesz chciał się
    > nauczyć. Wiem co mówię - jest pewien przedmiot, na którym w 6 tygodni (10
    > godzin) przerobiliśmy _cały_ materiał z jednego semestru studiów dziennych.

    To oznacza, że albo - przerobiliście mniej materiału, mniej dokładnie,
    albo - na dziennych było przeznaczone na to za dużo czasu. O ile masz
    rację, że nauczysz się tyle ile sam(a) - to co to za nauka przez dwa
    wieczory w tygodniu dwa razy w miesiącu?

    > Po trzecie - w którym miejscu na dyplomie jest napisane, że kończyłeś studia
    > zaoczne?
    >
    > IMHO teraz studia zaoczne to jedyny sposób na spełnienie wymagań
    > pracodawców: w. wyższe +5 lat doświadczenia w tym 2 na stanowisku
    > kierowniczym;)

    Tylko kto zatrudni osobę na 1-3 roku studiów? Później są już szanse - i
    zwykle na tyle mniej zajęć, że da się pogodzić pracę ze studiami dziennymi.

    > Tylko życia studenckiego szkoda...

    No szkoda, szkoda... Dopóki nie zacząłem pracować, nie doceniałem... ;)

    W każdym razie według mnie, jeśli nie musisz (ze względu na finanse, czy
    cokolwiek innego) - nie idź na zaoczne. Zresztą jakby co - z dziennych
    na zaoczne zwykle nie ma problemu się przenieść, w drugą stronę już jest
    gorzej.

    Matt