eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak pracowac z Polakami? › Re: Jak pracowac z Polakami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!news.nask.pl!news.cyf-kr.
    edu.pl!not-for-mail
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak pracowac z Polakami?
    Date: Thu, 23 Oct 2003 14:40:47 +0200
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 45
    Message-ID: <bn8i9l$pj0$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <bn3rhp$c2v$1@opal.futuro.pl>
    NNTP-Posting-Host: 149.156.62.133
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1066912885 26208 149.156.62.133 (23 Oct 2003 12:41:25 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Oct 2003 12:41:25 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:99140
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Joannka" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bn3rhp$c2v$1@opal.futuro.pl...
    > Przygotowuje wlasnie prace, ktora ma stac sie podstawa szkolenia dla
    > obcokrajowcow, majacego na celu ulatwienie wspolpracy z Polakami.
    > Jakie, wedlug Was, informacje powinny byc tam zawarte? Na co obcokrajowcy
    > powinni zwracac szczegolna uwage, aby praca z przecietnym Polakiem
    ukladala
    > sie pomyslnie?
    (...ciach...)

    Jak to już napisał Leszek, Polacy są normalnymi ludzmi i należy ich
    normalenie traktować. Rownież pod wzgledem motywacji, rozdrażnieni itp. są
    sprawami indywidualnymi . Jednak zauważyłem (po doswiadczeniach
    zagranicznych), że istnieją pewne nawyki inne niż w anglosasów czy
    skandynawów (innych porównań nie mam) na które trzeba zwracać uwagę:?
    - w Polsce raczej nie ma zwyczaju jadania poważnego lunchu, dlatego
    większość pracowników zamiast 2 godzinnego lunchbrake'u woli 15 - 20
    mintową przerwę na drugie śniadanie i wcześniejszy powrót do domu.
    - jak to już ktoś napisał, w przypadku awarii przciętny znany mi polski
    pracownik zacznie najpierw kombinować jak ją samemu rozwiązać a dopiero w
    ostatecznośći wezwie serwis. Ma to swoje dobre strony (czasami oszczedza
    sie dużo czasu) ale często bywa niebezpieczne ("majsterkowicz" może więcej
    zepsuć niż naprawić)
    - dość elastycznie podchodzi sie u nas do "zakresu obowiązków", to znaczy że
    np programista nie poczuje sie urażony gdy sekretarka poprosi go o pomoc w
    wydrukowaniu paru dokumentów..
    - Mamy znacznie większą rezerwę w stosunku do różnego rodzaju form
    "integrcji" wynika to IMO w dużej mierze z długoletniego uodparniania się na
    propagandę
    - Dużo osób w Polsce przestrzego praktyk religii Rzymsko-Katolickiej (nie
    ważne czy wynika to ze świadomości religijnej, szacunku dla tradycji czy
    innych przyczyn) dlatego trzeba uważać żeby np nie organizować w Środę
    Popielcowa czy Wielki Piątek większych imprez integracyjnych czy bankietów
    (Znam przypadek gdy Finowie w Środę Popielcowa zorganizowali konferencje
    zakończoną hucznym bankietem i strasznie sie dziwili, że wiele osób - w tym
    kilku VIP-ow - na bankiet nie przyszło lub dziękowało za poczestunek...)
    Na razie tyle.
    A przy okazji. Przygotowywana przez Ciebie praca ma charakter komercyjny
    ("podstawa szkoleń") w tej sytuacji proszenie o pomoc na takim forum jest
    trochę nieprofesjonalne lub cwaniackie...
    pozdrawiam
    Paweł


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1