PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac? › Re: Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?
  • Data: 2005-01-21 14:25:25
    Temat: Re: Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kyniu napisał(a):

    > Przeczytaj "No logo". To jest zaplanowany mechanizm. Zadziwia mnie tylko
    > slepota menadzerow i krotkowzrocznosc takiej polityki. Jeszcze 30 lat temu
    > regula w zakladach GM bylo by pracujacy przy tasmie facet, glowa rodziny,
    > zarabial dostatecznie duzo by stac go bylo na utrzymanie czteroosobowej
    > rodziny i jezdzenie autem ktore produkuje. Dzisiaj produkcje sie przenosi
    > do krajow jak Chiny ze stawka 1 USD dziennie (anawet mniej). A potem sie
    > placze ze rynek motoryzacyjny zamiera i ze nie ma kto aut kupowac.

    Bo jeszcze 30 lat temu ów facet od taśmy miał nieco więcej pracy niż
    obecnie, gdy praktycznie wszystko wykonują automaty. Troche mi
    przypominasz tych robotników którzy w XIX wieku niszczyli maszyny bo im
    zabierały pracę. To co, hamujemy rozwój techniki żeby starczyło pracy
    dla wszystkich? Wracamy do rękodzieła?
    "No logo" to pozycja mająca określone zabarwienie ideologiczne. Znajdzie
    się sporo książek i ludzi, którzy zawarte w niej tezy obalą. Czyja
    prawda jest "bardziej prawdziwa"?
    Poza tym skąd te informacje, że rynek motoryzacyjny zamiera? Jak każdy
    rynek ma swoje lepsze i gorsze czasy. Jedne firmy mają się gorzej, inne
    lepiej. W jednej części świata kupują mniej, w innej więcej.
    Skoro juz jesteśmy przy tym. Outsourcingu IT też zabronisz? Żeby broń
    Boże jakiś Hindus czy Ukrainiec stawek nie zaniżał?

    P. Kręglicki