PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatycy / sklep internetowy / upadek rynku (długie) › Re: Informatycy / sklep internetowy / upadek rynku (długie)
  • Data: 2002-08-24 13:40:37
    Temat: Re: Informatycy / sklep internetowy / upadek rynku (długie)
    Od: "Marek Adamczyk" <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rafal Neumann <a...@2...com> napisał(a):

    > myslisz sie - po prostu jest zbyt duzo ludzi oferujacych uslugi typy
    > PHP/MySQL(bo jest prosta technologia do nauczenia sie) - a zawsze tam gdzie
    > jest nadwyzka podazy ceny spadaja - nie znaczy ze jednoczesnie tak spadaja
    > stawki wynagrodzen innych specjalistow ( np specjalistow od Cisco albo
    > administratorow Linuxa) wiec nie generalizuj
    >

    > kiedys za zwykle stronki HTML placilo sie grube pieniadze tak samo jak za
    > utrzymanie miejsca na serverze WWW,z czasem ceny spadly w dol - ale wedle
    > waszej logiki jest to "psucie rynku".widze ze kolegom marzy sie komunizm
> [...]

    Nie marzy mi sie monopol, chodzi mi o coś innego - wytłumaczę to przez
    analogię do samochodów. W polskim Internecie jeździ wiele 'samochodów' z
    pedałami zamiast silnika, ludzi to kupują i myślą że nabyli najnowszy model
    ferrari - brak jest w Polsce świadomości jakości tego typu produktu -
    samochodu tak wyglądającego nikt nie kupi, ale sklepów internetowych - cała
    masa :-) Widzałem np. sklep który można było oszukać wstawiając swoje ceny,
    ktoś sprytny utnie do 10 zł z każdego produktu - handlowiec może nawet nie
    zauważyć jeśli sklep jest duży i ma spory obrót.... prawnie takie działanie
    to jest oszustwo. Dobrze napisany sklep nie pozwoli na takie sytuacje...
    Co zaś tyczy się łątwości PHP i Mysql - to jest proste, ale optymalizacja już
    taka nie jest.... widziałem "kwiatki" gdzie ludzie wyciągali dane z bazy a
    potem sortowali w kodzie PHP - fakt TEŻ DZIAŁAŁO :-)
    Nie chodzi mi tylko o ceny - chodzi mi o to co ludzie wpuszczają w Internet
    jako "dobre" produkty....

    --
    Marek