PracaGrupypl.praca.dyskusjeDwa pelne etaty, a ZUS › Re: Dwa pelne etaty, a ZUS
  • Data: 2003-05-24 07:00:28
    Temat: Re: Dwa pelne etaty, a ZUS
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marko Milic <n...@w...pl> wrote:
    > Co dzieje sie w sytuacji, kiedy jestem zatrudniony w dwoch roznych firmach
    > na caly etat w kazdej? Jak jest placona skladka zus? Kazdy z pracodawcow
    > placi osobno, a mnie sie to sumuje?

    Obie firmy placa PELNE skladki ubezpieczeniowe na wszystkie ubezpieczenia.
    Niemniej sam musisz sobie pilnowac kiedy zaplacisz max. roczna skladke
    na ubezp. emerytalne i rentowe, i kiedy pracodawcy maja zaprzestac
    odpwrowadzania skladek na ten (i tylko ten) cel.

    Powiniens tez wybrac jedna firme, ktora bedzie Ci uwzgledniac
    comiesiaczne zmniejszenie zaliczki na podatek z tytulu kwoty
    wolnej od podatku.
    Takze Twoje comiesieczne koszty uzyskania przychodu nie sa o ile dobrze
    pamietam po prostu podwojnymi kosztami a jakas tam kwota nieco tylko
    wieksza niz gdybys pracowal na jeden etat.

    pozdrawiam

    romekk