PracaGrupypl.praca.dyskusjeDwa pelne etaty, a ZUS › Re: Dwa pelne etaty, a ZUS
  • Data: 2003-05-24 19:39:46
    Temat: Re: Dwa pelne etaty, a ZUS
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> wrote in message
    news:ban5ac$lmo$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

    > Obie firmy placa PELNE skladki ubezpieczeniowe na wszystkie ubezpieczenia.

    Zgadza się.
    > Niemniej sam musisz sobie pilnowac kiedy zaplacisz max. roczna skladke
    > na ubezp. emerytalne i rentowe, i kiedy pracodawcy maja zaprzestac
    > odpwrowadzania skladek na ten (i tylko ten) cel.

    Zadzwoń do ZUS, zapytaj księgowej niech ci powie jaka jest maksymalna
    stawka.
    Jak suma z obu etatów przekroczy to max, to przesztajesz te składki płacić.
    Z obu etatów oczywiście.
    Kiedy przekroczysz te stawki możesz pilnować sam, albo jedna z księgowych
    jeśli masz do niech zaufanie i powiesz ile zarabiasz w drugiej firmie, a jej
    chce się to robić.

    > Powiniens tez wybrac jedna firme, ktora bedzie Ci uwzgledniac
    > comiesiaczne zmniejszenie zaliczki na podatek z tytulu kwoty
    > wolnej od podatku.

    Zgadza się. Tylko w jednej odejmujesz sobie od podatku te czterdzieści parę
    złotych.

    > Takze Twoje comiesieczne koszty uzyskania przychodu nie sa o ile dobrze
    > pamietam po prostu podwojnymi kosztami a jakas tam kwota nieco tylko
    > wieksza niz gdybys pracowal na jeden etat.

    Limit KUP z pracy na więcej niż jednym etacie jest mniejszy niż 2 * KUP z
    jednego etatu.
    Więc jeśli obie firmy będą ci naliczały KUP w pełnej wysokości to potem
    będziesz musiał dopłacić na koniec roku.
    Nie wiem tylko, czy jedna z firm ma prawo ten KUP obniżyć, tak aby na koniec
    roku wyjść na zero.

    Z drugiej strony w ciągu roku dostajesz więcej kasy na rękę, a różnicę
    musisz oddać dopiero w kwietniu, więc czemu nie, skoro można.

    No to teraz masz już dwie odpowiedzi takie same.