PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego wynagrodzenia sa tajne? › Re: Dlaczego wynagrodzenia sa tajne?
  • Data: 2006-08-27 15:44:52
    Temat: Re: Dlaczego wynagrodzenia sa tajne?
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte napisał(a):

    > Proponuję zatem ujęcie takie - towarem jest oferta/możliwość zatrudnienia
    > składana przez potencjalnego pracodawcę.

    A skąd taka definicja?

    > Tylko skrzętnie ukrywa jakie. Dla normalnie myślącego to jakby nic nie
    > oferował.

    A Ty jak do sklepu idziesz, to od progu krzyczysz że masz 5 tyś i chcesz
    bułki, czy jak?

    [...]

    > Bardzo ładnie się zapętlasz. Jak oferuje pieniądze, to musi powiedzieć
    > jakie.

    Musi? Ty musisz powiedzieć za ile chcesz te bułki zanim kupisz, czy najpierw
    się dowiadujesz jaka jest cena?

    > Ale nie jest prawdą, że oferujący pieniądze jest sprzedającym
    > niezobowiązanym do podania ceny. Przykład: każdy jeden bank sprzedający
    > pieniądze.

    Że niby żaden bank w momencie udzielenia Ci kredytu nie powie Ci jaki jest
    tego kredytu koszt lub też nie udzieli Ci informacji pozwalających na
    samodzielne tego obliczenie? Cokolawiek się nie zgodzę.

    [...]

    > W ten sposób właściwie niczego nie można by określić, ustalić, skodyfikować.
    > Relatywizm pojęciowy totalny.

    Ja Ci już przedstawiłem moje poglądy. Jak się bardzo będziesz upierał to
    zajrzę do biblioteki i powyciągam parę książek ekonomicznych oraz poszukam
    konkretnych cytatów.

    > Nic takiego z niczego nie wynika i przyjęte nie jest. Co najwyżej narzucane.
    > To jedynie efekt chamskiego korzystania z deficytu miejsc pracy.

    To się nazywa wolny rynek.

    > To proste. Bo on dostaje dużo większą. Jakby to się zmieniło, to nie
    > dostaniesz nic. Poza wypowiedzeniem i świadectwem pracy.

    Jak sklep zbankrutuje, to w nim też nie kupię bułek i innych rzeczy,
    nawet jak będę miał kupę kasy.

    > Zrozum - jeśli on Ci zleci napisanie kodu, który spodziewa sie sprzedać za
    > ileś tam kasy, ale nikt tego kodu nie kupi, bo nikomu nie jest potrzebny i
    > on zbankrutuje, to ty polecisz na zielona trawkę choćby z punktu widzenia
    > rzemiosła programistycznego kod był idealny, a Twoja robota mistrzowska.
    > Kapujesz, o co mi chodzi?

    Jeżeli nie będzie zapotrzebowania na towar, czyli na moją pracę, to owszem.
    Nie będe miał wynagrodzenia. I w tym rozumieniu które przedstawiasz, to
    właśnie moja praca, czyli to co zrobiłem jest tym towarem, który następnie
    ktoś może sprzedać dalej.

    > Zresztą w ogóle jedziesz schematami.

    Przecież od początku sugerowałem że posługuję się definicjami istniejącymi
    w ekonomii. A przynajmniej się staram, z racji chociażby tego że taki
    kierunek studiuję. Ty się posługujesz chyba wyłącznie własnymi
    przemyśleniami. :)

    > Jak on mi pieniądze a ja mu
    > usługę/robotę, to on jest klient a ja oferent. A tak nie jest. Kasa to taki
    > sam towar jak każdy inny (no - prawie).

    Pieniądz jest towarem szczególnym i nie jest takim samym jak każdy inny.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl