PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student? › Re: Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?
  • Data: 2002-08-01 12:17:10
    Temat: Re: Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?
    Od: "Poink" <p...@o...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ROTFL. No i nie wiem koles, czy mam sie obrazic czy nie? Co ty wiesz o
    > kulturze osobistej, ktora ja reprezentuje? Moze sprecyzuj laskawie,
    dlaczego
    > ludzie po studiach maja wyzsza - niporownywalnie zreszta - kulture ode
    mnie?

    O twojej kulturze osobistej wiem niewiele, wiem natomiast ze latwo sie
    denerwujesz, a co za tym idzie nie nadajesz sie na stanowiska kierownicze.
    Nie pisalem tez o tobie tylko o grupach spolecznych. Dalej nie zrozumiales
    faktu, ze biorac 100 os. z wyksztalceniem srednim i 100 z wyzszym napewno
    przytlaczajaca wiekszosc ludzi poradzi sobie z problemami po studiach.
    Zauwaz ze ci z wyksztalceniem wyzszym zaliczaja sie do tych ze srednim - to
    jest szczebelek w ich rozwoju, natomiast w rozwoju osoby poprzestajacej na
    szkole sredniej jest to koniec edukacji.
    Jesli dalej tego nie rozumiesz to moze tak. Jest 10 os. ze srednim i 10 z
    wyzszym. Razem 20. Z tego 20 skonczylo szkole srednia a 10 wyzsza. Wiec
    dlaczego mialo by byc tak ze gorzej wykwalifikowani maja miec rowne szanse z
    tymi lepiej wykwalifikowanymi skoro jest ich wiecej ?
    Zauwaz rowniez fakt ze nie masz mozliwosci pisac obiektywnie o studentach
    skoro nim nie byles. A ja bedac studentem juz ponad 3 lata (jeden rok na
    innym kierunku) moge napisac o szkole sredniej.

    >Moze sprecyzuj laskawie, dlaczego
    > ludzie po studiach maja wyzsza - niporownywalnie zreszta - kulture ode
    mnie?

    W szkole sredniej masz codzienny kontakt z osobami ktorzy skonczyli studia
    (mgr)
    Na uczelni wyzszej z profesorami, doktorami. Sprawdza sie stare powiedzenie
    "z jakim przystajesz takim sie stajesz". A w twoim przypadku, jesli jestes
    wypuszczony na niszczacy psychike rynek nieprzygotowany do zycia tak jak
    absolwenci uczelni wyzszych sprawdza sie powiedzenie o wronach i krakaniu
    razem z nimi.

    > Uaaaaaaaa - sorry za to ziewniecie, ale zycia to ty nie znasz. W tej
    chwili
    > ja (facet ktory ma pracownika socjalnego i technika informatyka zrobionego
    > ZDZ-tach) mam dostep do technologii, ktorych ty zapewne nie zobaczysz na
    > oczy, a w zespole w ktorym pracuje na 6 osob 2 ma wyzsze - nie koniecznie
    > informatyczne zreszta.

    Mysle ze zakladanie z gory tego do czego mam dostep a do czego nie jest
    kolejnym przykladem na to, ze nie jestes osoba ktorej kultura osobista miala
    okazje wyksztalcic sie na wyzszej uczelni. Od razu przypominaja mi sie
    potyczki slowne i wyzwiska ze sredniej szkoly, ktore mam okazje porownac z
    bytowaniem wsrod innych stodentow (Ty niestety takiej mozliwosci nigdy nie
    miales)

    > Param sie z roznymi problemami i radze sobie z nimi jakos, moi kumple
    > rowniez. Malo tego, moi znajomi z bardzo powaznych firm, zajmujacy sie
    > daleko powazniejszymi sprawami niz ja, zeby bylo smieszniej tez zakonczyli
    > na techniku, i uwazaja, ze to wystarczy.

    Jak juz pisalem, w moim przykladzie zalozylem ze 5% osob ze srednim nadaje
    sie lepiej do tego samego co Ci z wyksztalceniem wyzszym. Jest to moze z
    "czapki" ale tak mniejwiecej uczy mnie doswiadczenie. Sam bedac na III roku
    informatyki na UZ (byla PZ) widze czego sie tam na uczylem a czego nauczylem
    sie w domu. Nalezy jednak pamietac ze okres studiow to miedzy innymi okras
    rozwijania swoich umiejetnosci pozaprogramowym (np. w postaci hobby -
    grafika, administracja sieciami itd.) Na to przewaznie nie maja szansy Ci,
    ktorzy decyduja sie isc do pracy na 8 godzin dziennnie i zmagac z nia
    fizycznie lub psychicznie (stres) do tego stopnia, ze po powrocie do domu
    mozna tylko isc spac albo dziabnac sobie 3 piwka przy telewizorze
    przelaczajac programy co 8 sekund.

    > I wiesz co? Pracodawcy tez tak
    > uwazaja, bo zatrudniaja nas, a nie tych wspanialych studentow, ktorzy
    sobie
    > ze wszystkim radza. Coz, witamy na rynku pracy.

    Tego nawet nie trzeba komentowac. Wogole nie wiem czy byl sens pisania tego
    calego posta jak czytam to stwierdzenie.

    poink
    gg 1000666