PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiąża i zatrudnienie. › Re: Ciąża i zatrudnienie.
    From: "Magda" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ciąża i zatrudnienie.
    Date: Thu, 29 Jul 2004 08:15:46 +0200

    Użytkownik "ANIA" <a...@v...com.pl> napisał w wiadomości
    news:ce90pn$fo7$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    kobiet
    > leczy bezpłodność - to też tłumaczy dlaczego duża część kobiet ciężarnych
    > przebywa na zwolnieniach i jak ktoś to zauważył należy to wpisać na listę
    > chorób - ciąża zagrożona już jet na takiej liście)
    > Zapewniam Ci że gdybyś po kilku latach leczenia się nagle miała taką
    > możliwość i wiedziała że to może być ten jeden jedyny raz to bez względu
    na
    > obecne warunki finansowe (a te często się zmieniają w jedną lub w drugą
    > stronę) to dam sobie rękę uciąć że zdecydowałabyś się na dziecko!

    Oczywiście zgadzam się z Tobą. Ciążę zagrożoną należy szczególnie chronić,
    dlatego też uważam, że taka kobieta powinna przebywać na urlopie
    zdrowotnym. Tutaj nie ma żadnych wątpliwości. Podobnie jak w przypadku
    występowania dolegliwości związanych z ciążą, jednakże sprawiających, że
    praca staje się uciążliwa. Bezwzględnie na urlop.

    Ale nie mówimy o ciąży zagrożonej. W każdym razie ja nigdzie nie doczytałam
    w poście Pawła, iż planują ciąże własnie teraz i chcą otrzymać świadczenia
    z ciążą związane, ponieważ ciąża może być zagrożona. W dalszym ciągu nie
    widze powodów, dla których zdrowa ciężarna kobieta miałaby przebywać 9
    miesięcy na urlopie.

    > oczywiście że wolę nie robić tego i napewno nie chcę utrzymywać więźniów
    > leniów i innych do którch nigdy nie zaliczę kobiet ciężarnych

    Tutaj znów się różnimy zdaniem:) Dla mnie zdrowa kobieta ciężarna nie jest
    osobą chorą na ciąże. I dlatego nie widzę powodu, dla którego państwo
    miałoby płacić jej jakiekolwiek świadczenia zdrowotne. Osoba ciężarna bez
    szczególnych dolegliwości utrudniającyh pracę, domagająca się świadczeń
    urlopowych jest wg mnie takim samym leniem, jak lewy rencista, który
    otrzymuję świadczenia, których nie powinien.

    >nasze przepisy ubezpieczenia zdrowotnego przewidują takie możliwości i nie
    on zasługuje na
    > miano złodzieja tylko ludzie zatwierdzający ustawy itp przepisy.

    Podążając takim tokiem rozumowania, możnaby stwierdzić, że lewy rencista
    któremu się nie chce pracować i z tego tytułu załatwił sobie grupę
    inwalidzką nie zasługuje na miano złodzieja.. skoro nasze przepisy
    przewidują takie możliwości.

    Pozdrawiam,

    Magda