PracaGrupypl.praca.dyskusjeBEZPRAWNE sugestie co do WIEKU › Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
  • Data: 2007-05-21 09:53:25
    Temat: Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    Od: DigTel <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czytam i czytam, i tak wesoło na duszy się robi. Ten cały temat
    powinien być wyraźnie podzielony na pracowników i pracodawców. W końcu
    każda z grup oczekuje czego innego:
    Ja jako "pracownica", żadam by mnie przyjęto i nie zwracano uwagi na
    to, że za pół roku zdecyduję się na dziecko - bo to moje prywatne
    prawo.
    Z drugiej zaś strony ja, jako "pracodawca" oczekuję, iż zatrudniając w
    zakładzie krawieckim 30 kobiet w wieku 20-35 lat, będę miał tę siłę
    roboczą, a nie 30 etatów z ciężarnymi kobietami - choć to ich prawo,
    ale idę z torbami (o ile mi zostaną).

    Znajoma ma agencję reklamową, i jakoś nie wierzę, by w tej branży ktoś
    starszy, był w stanie zaskoczyć kogoś jakimś niebagatelnym lub nawet
    wyzywającym pomysłem. Tam pracują młodzi z "burzą w mózgu".
    Ja działam w branży budowlano-remontowo-instalacyjnej i mimo tego, że
    nie potrzebuję na razie kadrowca, to patrzę na wiek. Przecież nie
    zatrudnię kogoś starszego na stanowisko wymagające precyzji i
    abstrakcyjnego myślenia. To znaczy miałem jakiś czas, ale to czego on
    się kiedyś nauczył, nijak się miało do współczesnych technologii i
    wymagań, a nie miałem siły wciąż się sprzeczać o ilość warstw
    izolacji, montaż instalacji itp. On tego nie przyjmował do wiadomości.
    Dlatego najlepiej mieć pracownika młodego z chłonnym jak gąbka
    umysłem. Który umie przewidzieć pewne rzeczy, jednak dobrze jak nad
    taką grupą czuwa ktoś starszy mniej przebojowy, ale z doświadczeniem i
    wiedzą.

    Jak to po co? By w razie awarii wymagać natychmiastowej reakcji -
    znaczy przyjazdu do pracy.