PracaGrupypl.praca.dyskusjeAMS i rekrutacja w Krakowie › Re: AMS i rekrutacja w Krakowie
  • Data: 2003-12-15 10:21:06
    Temat: Re: AMS i rekrutacja w Krakowie
    Od: k...@c...pl szukaj wiadomości tego autora

    > mniej wiecej beda tak samo pracowac jak Ci co chca 6 tys.

    Slowo klucz "mniej wiecej" :-)
    Porownujac prace na stanowisku klepacza specjalisty IT z duzym
    doswiadczenie do absolwenta, roznic sie moze wydajnascia (np. rzedy 50% -
    2000
    lini kodu dziennie) i jakoscia kodu. I w takim przypadku nie oplaca sie
    zatrudniac specjalisty IT na stanowisku klepacza (chyba ze wymagana jest
    wysoka jakosc produktu i za to klient placi).

    Ale jesli chcesz aby ktos zaprojektowal duzy system to jakosc pracy i
    wydajnosc
    specjalisty IT do absolwenta jest przepascia. Nawet zatrudniajac zamiast
    jednego specjaliste IT, 20 studentow - dalej studenci nie beda w stanie
    zaprojektowac dobrego systemu - mysle ze nawet nie potrafili by przedstawic
    jednego spojnego projektu...

    > przejrzalem ostatnio setki CV (poszukujemy specjalistow)
    > i moge Cie zapewnic, ze w 60 % aplikacji nie ma zadnej
    > korelacji miedzy oczekiwaniami a umiejetnosciami.

    To i tak dobra skutecznosc - z tego co sie orientuje w jednej
    z miedzynarodowych koncernow w Krakowie, na jedno stanowisko IT przesiew
    jest rzedu 100 do jednego.

    > Sa prawdziwi fachowcy ktorzy godza sie na kazde warunki (bo maja 45 lat i
    > nikt ich nie chce) sa ludzie zaraz po studiach z wymaganiami 6 tys
    brutto.

    To swiadczy o klasie fachowca, jezeli majac 45 lat nie jest w stanie
    znalezc
    pracy.

    Reasumujac - wydaje mi sie ze zagraniczna firma konsultingowa rekrutujaca
    specjalistow IT z doswiadczeniem (a takie bylo ogloszenie), nie jest
    zainteresowana tysiacami absolwentow bez doswiaczenia, tylko specjalistami,
    ktorzy maja prace i maja doswiadczenie. Wiec warunki przejscia specjalisty
    z jednej firmy do drugiej musza byc odpowiednie.

    Pozdr,
    kevin