PracaGrupypl.praca.dyskusjeAMS i rekrutacja w Krakowie › Re: AMS i rekrutacja w Krakowie
  • Data: 2003-12-17 09:30:44
    Temat: Re: AMS i rekrutacja w Krakowie
    Od: Maciek <mknwNO!mailSPAM@ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 15 Dec 2003 10:21:06 +0000 (UTC), k...@c...pl wrote:

    >Slowo klucz "mniej wiecej" :-)
    >Porownujac prace na stanowisku klepacza specjalisty IT z duzym
    >doswiadczenie do absolwenta, roznic sie moze wydajnascia (np. rzedy 50% -
    >2000
    >lini kodu dziennie) i jakoscia kodu. I w takim przypadku nie oplaca sie
    >zatrudniac specjalisty IT na stanowisku klepacza (chyba ze wymagana jest
    >wysoka jakosc produktu i za to klient placi).

    A jaki klient nie placi za wysoka jakosc produktu? Niektorzy moga ew.
    nie wiedziec, ze produkt jest (bedzie) niskiej jakosci i budza sie
    dopiero jak juz stopien zaawansowania wdrozenia wyklucza rezygnacje z
    umowy. Handlowcy sa od tego zeby mydlic oczy.

    To chyba jest typowe dla Polskich firm i strasznie mnie to wkurza.
    Byle sprzedac. Sprzedaje sie nawet produkty, ktore jeszcze nie
    istnieja, a potem produkuje je w czasie przewidzianym na "dostosowanie
    systemu do potrzeb klienta". Byle wejsc na rynek. Nikt nie patrzy na
    to, ze jutro z tego rynku wyleci :).

    >Ale jesli chcesz aby ktos zaprojektowal duzy system to jakosc pracy i
    >wydajnosc
    >specjalisty IT do absolwenta jest przepascia. Nawet zatrudniajac zamiast
    >jednego specjaliste IT, 20 studentow - dalej studenci nie beda w stanie
    >zaprojektowac dobrego systemu - mysle ze nawet nie potrafili by przedstawic
    >jednego spojnego projektu...

    "Kazdego pracownika da sie zastapic skonczona liczba studentow" ;)
    Kolejny mit w polskich firmach IT.

    >Reasumujac - wydaje mi sie ze zagraniczna firma konsultingowa rekrutujaca
    >specjalistow IT z doswiadczeniem (a takie bylo ogloszenie), nie jest
    >zainteresowana tysiacami absolwentow bez doswiaczenia, tylko specjalistami,
    >ktorzy maja prace i maja doswiadczenie. Wiec warunki przejscia specjalisty
    >z jednej firmy do drugiej musza byc odpowiednie.

    Wyglada na to, ze w tej "zagranicznej firmie konsultingowej" rekrutuja
    Polacy z typowo polskim podejsciem :).
    Zapytajcie kogos jak rekrutuje w Krakowie Sabre. Pelen profesjonalizm.
    I warunki _podobno_ tez odpowiednie.

    --
    Maciek