PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prośba o radę

  • 1. Data: 2006-03-29 19:42:35
    Temat: Prośba o radę
    Od: "Piotr_K" <s...@o...pl>

    Witam,

    Wiem że są na tej grupie specjaliści od rynku pracy więc spróbuje zapytać,
    może ktoś mi odpowie, lub wskaże gdzie się spytać.

    Pracuję od początku w tej samej firmie branża IT w Katowicach od 9 lat.
    Wykształcenie średnie automatyk - elektronik, stanowisko Technik Informatyk.

    Jestem pracownikiem serwisu (od roku sam) do moich obowiązków należy
    wszystko co związane jest z komputerami, poczynając od składania, po naprawę
    np. płyt głównych, instalacje oprogramowania i okresowego konserwacje u
    klientów, itd.
    Oprócz tego sprawuję serwis nad system wjazdów u naszego dużego klienta, a
    mianowicie przeglądy i naprawy szlabanów hydraulicznych, telewizji
    przemysłowej, itp.
    Do tego przygotowuję wyceny małych i średnich instalacji komputerowych
    (światłowody, skrętka) które potem muszę wykonać (szef zatrudnia wtedy
    pracownika do pomocy).
    Jestem także serwisantem drukarek fiskalnych Elzab.

    I moje pytanie do was, ile ktoś z takim doświadczeniem i stażem może w
    Katowicach zarabiać. Pytam się bo zarabiam około 1500 zł na rękę i nie wiem
    czy na Śląsku jestem w stanie więcej zarobić. Nie chciałbym zmieniać pracy
    ale raczej dostać podwyżkę ale nie wiem czy jest sens rozpoczynać
    rozmowę, jeśli na Śląsku i tak więcej nikt mi nie da.

    Pozdrawiam
    Piotrek.

  • 2. Data: 2006-03-29 20:04:31
    Temat: Re: Prośba o radę
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Wed, 29 Mar 2006 21:42:35 +0200, Piotr_K napisał(a):

> [...]
    > ale raczej dostać podwyżkę ale nie wiem czy jest sens rozpoczynać
    > rozmowę, jeśli na Śląsku i tak więcej nikt mi nie da.

    W mojej subiektywnej ocenie zarabiasz za mało, myślę że 2500 PLN na rękę
    przy takim stażu nie powinno być problemem. Problemem za to jest czy jesteś
    w stanie przeżyć kilka miesięcy bez tej pracy poszukując nowej i czy masz
    na to odwagę - skoro tyle lat nie szukałeś czegoś innego, w czym mógłbyć
    się bardziej rozwinąć.

  • 4. Data: 2006-03-29 20:17:39
    Od: "Piotr_K" <s...@o...pl>

    Witam,

> [...]
    > na to odwagę - skoro tyle lat nie szukałeś czegoś innego, w czym mógłbyć

    To jest właśnie mój problem że nie mam odwagi szukać nowej pracy. Nie mam
    także zbyt wygórowanych ambicji, więc jeśli piszesz że jestem w stanie
    zarobić 2500 zł, to u obecnego pracodawcy spróbuje się spytać o niewielką
    podwyżkę.

    Wielkie dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-03-29 20:49:07
    Od: Adam <d...@t...pl>

> [...]
    > także zbyt wygórowanych ambicji, więc jeśli piszesz że jestem w stanie
    > zarobić 2500 zł, to u obecnego pracodawcy spróbuje się spytać o niewielką

    Tak mi się wydawało, 9 lat u jednego pracodawcy niestety robi swoje. I
    prawdę mówiąc wątpię czy uzyskasz podwyżkę która Cię usatysfakcjonuje choć
    szczerze Ci tego życzę. Skoro pracodawca już ma o Tobie wyrobioną pewną
    opinię ( że dobrze pracujesz a wiele nie trzeba Ci płacić) to zapewne nie
    będzie chciał zbytnio tego zmieniać. Ale oczywiście próbuj, a przy okazji
    rozejrzyj się za pracą tu i tam, to nie takie strasznie a u mnie nowa praca
    zawsze oznaczała wyższe zarobki (był jeden wyjątek ale wtedy korzyścią było
    nabywane doświadczenie)

  • 6. Data: 2006-03-29 21:17:20
    Od: "Piotr_K" <s...@o...pl>

> [...]
    praca
    > zawsze oznaczała wyższe zarobki (był jeden wyjątek ale wtedy korzyścią

    Jeszcze raz dzięki za radę.
    Tak też chyba będę musiał zrobić, oraz zacząć szukać czegoś nowego.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-03-29 22:06:16
    Od: "sheerer" <s...@g...pl>

    Pracuj gdzie pracujesz i jednocześnie szukaj czegoś nowego. Za to co robisz
    powinieneś dostawać więcej.

  • 8. Data: 2006-03-30 07:05:09
    Od: "Waldemar Kozik" <w...@h...pl>

    Witam,
    stracić pracę jest łatwo, znaleźć trudniej.
    Rady typu: ".. 1500zł to mało powinieneś zarabiać 2500zł .." tylko
    wprowadzają mylne pojęcie na temat zarobków i psują samopoczucie osobie
    która tej rady potrzebuje.
    Ze zmianą pracy trzeba ostrożnie. Bardzo mądre jest powiedzenie :"Szanuj
    szefa swego bo możesz mieć gorszego .." to samo można odnieść do zmiany
    pracy ...
    Jeśli atmosfera w pracy jest ok i jesteś zadowolony z tego co robisz to
    proponuję napisać (bardzo przemyślany, bez emocji z szacunkiem dla
    pracodawcy ) list z prośbą o podwyżkę.
    Proponuję nie pisać 2500zł na rękę bo to mogłoby zdenerwować pracodawcę, ale
    np. 10-15% podwyżkę podając jako motywację zdobyte doświadczenie, ale
    również inflację (której teoretycznie nie ma, a praktycznie daje nam się we
    znaki).
    Pamiętaj, że osoby które radzą Ci zmienić pracę nie biorą odpowiedzialności
    za skutki zmiany pracy, skutki ponosisz TY.
    Myślę, że twój pracodawca zdaje sobie sprawę z twoich umiejętności i będzie
    chciał się z Tobą dogadać.
    Niestety na rynku pracy (jeśli byś chciał zmienić pracę) dużą uwagę zwraca
    się na wykształcenie i często wyższe wykształcenie wymagane jest "na
    wejście".
    Pozdrawiam i życzę udanych negocjacji z pracodawcą.
    Daj znać jak poszło.
    WaaaK