PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca odmowil naprawy sam. sluzb.

  • 1. Data: 2006-05-10 16:41:18
    Temat: Pracodawca odmowil naprawy sam. sluzb.
    Od: "Moreno" <b...@g...pl>

    Witam,
    pracuje jako przedstawiciel handlowy.
    Jako narzedzie pracy otrzymalem samochod sluzbowy.
    Na przegladzie okazalo sie, ze w tym samochodzie sa uszkodzone amortyzatory
    i zawieszenie.
    Jesnum slowem samochod jest niesprawny. Pracodawca nie wyrazil zgody na jego
    naprawe i kaze mi jezdzic tym uszkodzonym.

    Czy wobec powyzszego mam prawo odmowic wykonywania pracy lub co moge zrobic
    aby wymusic jego naprawe ?

  • 2. Data: 2006-05-10 16:43:51
    Temat: Re: Pracodawca odmowil naprawy sam. sluzb.
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Moreno napisał(a):

    > Czy wobec powyzszego mam prawo odmowic wykonywania pracy lub co moge zrobic
    > aby wymusic jego naprawe ?

    Przedstawić sprawę pierwszemu napotkanemu patrolowi drogówki.
    Codziennie. Ciekawe po ilu mandatach szef się zreflektuje? ;P

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 3. Data: 2006-05-10 18:30:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e3t539$9i2$1@inews.gazeta.pl Moreno
    <b...@g...pl> pisze:

    > Na przegladzie okazalo sie, ze w tym samochodzie sa uszkodzone
    > amortyzatory i zawieszenie.
    > Jesnum slowem samochod jest niesprawny.
    Czyli dowód rejestracyjny jest bez ważnego przeglądu?

    > Pracodawca nie wyrazil zgody na
    > jego naprawe i kaze mi jezdzic tym uszkodzonym.
    > Czy wobec powyzszego mam prawo odmowic wykonywania pracy
    Nie. Masz prawo odmówić jazdy niesprawnym pojazdem.
    Osobiście najpierw zażądałbym polecenia na piśmie, a następnie pisemnie
    odmówił załączając dokument(y) zaświadczające o niesprawności narzędzia
    pracy.
    Durny pracodawczyna nie tylko łamie prawo pracy, lecz ociera się o
    przestępstwo.

    > lub co moge
    > zrobic aby wymusic jego naprawe ?
    Januszek Ci odpowiedział.

    Jotte

  • 4. Data: 2006-05-10 19:12:32
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Czy wobec powyzszego mam prawo odmowic wykonywania pracy lub co moge zrobic
    > aby wymusic jego naprawe ?

    Tak jak radzi januszek ... podjedz do jakiegos patrolu, powiedz im jak
    to wygląda i daj im dowód rejestracyjny ... :) Jesli będą w porządku, to
    w zamian dostaniesz pokwitowanie i ... zostaniesz bez narzędzia pracy.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2006-05-10 19:29:57
    Od: "Wielki Miś" <w...@m...pl>

    Użytkownik "Moreno" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jako narzedzie pracy otrzymalem samochod sluzbowy.
    > Na przegladzie okazalo sie, ze w tym samochodzie sa uszkodzone

    Często bywa tak, że mechanik na przeglądzie wskazuje, ze cos mu sie nie
    podoba. Sam mialem przeglad na ktorym gostek stwierdzil ze musze wymienic
    amortyzatory i takie tam. A jak sie go zapytalem ze juz odpowiedzial: "... w
    najblizszym czasie.."
    Fakt jak ktos ci mowi, ze masz cos niesprawne w samochodzie to komfort
    psychiczny jazdy jest beznadziejny.

    > Jesnum slowem samochod jest niesprawny. Pracodawca nie wyrazil zgody na
    > jego naprawe i kaze mi jezdzic tym uszkodzonym.

    A jaki jest to samochod? I jaki rocznik?

  • 6. Data: 2006-05-10 19:32:01
    Od: rocq <r...@o...pl>

    januszek napisał(a):

    > Przedstawić sprawę pierwszemu napotkanemu patrolowi drogówki.
    > Codziennie. Ciekawe po ilu mandatach szef się zreflektuje? ;P
    >
    > j.

    wydaje mi sie, aczkolwiek moge sie mylic, ze za stan techniczny
    odpowiada kierowca i to on placi mandaty, nie powinien jezdzic
    uszkodzonym samochodem, tu nie ma tlumaczenia, ze musialem bo mi
    pracodawca kazal, skoro kierowca wie ze samochod jest uszkodzony,ze nie
    powienien nim jechac, to tego nie robi, inaczej to on placi mandat

    a skoro pracodawca nie chce naprawiac to sie nie jedzie i juz.

  • 7. Data: 2006-05-15 07:47:45
    Od: "mirro" <b...@g...pl>

> [...]
    > jego naprawe i kaze mi jezdzic tym uszkodzonym.
    >
    > Czy wobec powyzszego mam prawo odmowic wykonywania pracy lub co moge

    Bacz na swoje zdrowie! Ja jezdzilem dostawczakiem po kilku krajach Europy i
    kiedys kiedy samochod wpadl w pozlig (na szczescie w Polsce i to nie ja
    prowadzilem) auto wjechalo do rowu i oderwal sie silnik! Byl prowizorycznie
    przymocowany i ledwie sie trzymal. Kiedy pomysle, ze moglo sie to stac np:
    na jakiejs autostradzie to ciarki przechodza mi przez plecy az do dzis (a
    bylo to 15 lat temu).

    Mirro