PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w soboty - czy pracodawca może mnie zmusić?

  • 1. Data: 2002-09-08 19:32:23
    Temat: Praca w soboty - czy pracodawca może mnie zmusić?
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl>

    Pracuję od 3 miesięcy w niewielkiej firmie komputerowej. Ja zatrudniony
    jestem w niej jako programista, natomiast główną działką firmy jest sklep
    komputerowy i serwis sprzętu u klientów. W związku z tym, że sklep otwarty
    jest również w soboty, mój szef wymyśłił sobie, że w każdą sobotę 2 osoby z
    firmy będą mieć dyżur. Te dyżury są od początku, ale teraz szef chce włączyć
    w nie również mnie.
    W umowie o pracę nie mam zapisane nic o pracy poza normalnym tygodniem
    pracy, a więc 41 godzin tygodniowo. Ponadto mój charakter pracy kłóci się z
    tym, co, jak podejrzewam, rozumiane byłoby pod pojęciem dyżuru, gdyż nie mam
    kompetencji / uprawnień ani do prowadzenia sprzedaży, ani do obsługi
    klientów. Moja praca wymaga ciszy i skupienia, tak że jednoczesne pełnienie
    "dyżuru" uniemożliwiło by mi wykonywanie tej pracy.
    Mam pytanie - czy wobec tego pracodawca ma prawo zmusić mnie do pracy w
    soboty? Czy ma prawo wyciągnąć jakieś konsekwencje w przypadku, gdybym
    odmówił przyjęcia dyżurów tłumacząc to tym, iż nie godzę się na przyjęcie
    nowych obowiązków wykraczających poza spisaną umowę o pracę? A jeśłi zgodzę
    się na przyjęcie dyżuru - jak powinny być rozliczane te godziny, czy jako
    zwykłe nadgodziny, czy według osobnej umowy?

    Jakub

  • 2. Data: 2002-09-08 20:36:01
    Temat: Re: Praca w soboty - czy pracodawca może mnie zmusić?
    Od: w...@k...net.pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Jakub Zysnarski napisal(a) Sun, 8 Sep 2002 21:32:23 +0200:
> [...]
    >tym, co, jak podejrzewam, rozumiane byłoby pod pojęciem dyżuru, gdyż nie mam

    Decyduje tu umowa o prace. Czy sa tam wyszczegolnione dni tygodnia?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 3. Data: 2002-09-09 06:14:30
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    > Decyduje tu umowa o prace. Czy sa tam wyszczegolnione dni tygodnia?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > WOJSAL (Wojciech Sałata)
    > Strona domowa: http://www.wojsal.prv.pl/

    jest tylko wymiar godzin: pełny etat

  • 4. Data: 2002-09-09 06:49:24
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:alhec3$hdb$3@news.tpi.pl...

    > jest tylko wymiar godzin: pełny etat

    Zgodnie z Kodeksem Pracy możesz pracować w soboty i niedziele. W zamian
    Pracodawca ma obowiązek udzielić Ci dnia wolnego w najbliższym tygodniu.
    Natomiast gdy masz wykonywać obowiązki sprzedawcy, to jest zmiana warunków
    pracy i płacy, poproś pracodawcę aby dał Ci ją na piśmie.

    Wiesiek

  • 5. Data: 2002-09-12 11:06:44
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 Sep 2002 08:49:24 +0200, Wiesław Wronowicz
    <w...@p...com> wklepał(-a):

    >Zgodnie z Kodeksem Pracy możesz pracować w soboty i niedziele. W zamian
    >Pracodawca ma obowiązek udzielić Ci dnia wolnego w najbliższym tygodniu.

    Czy jest określone, w jakim dniu tygodnia ma być ten dzień wolny? Tzn. czy w
    pn-pt czy so-n?

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/