PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pokolenie 1200 brutto

  • 61. Data: 2005-09-30 12:23:07
    Temat: Re: Pokolenie 1200 brutto
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 30-09-2005 o 11:51:13 Immona <c...@n...googlemailu> napisał:

    > Polecam film "Good bye Lenin"

    Prawda jest lepszym od filmu lekarstwem na amnezję.

    OSTRE CENY ZA TĘPE ŻYLETKI

    Pomocnicza spółdzielnia wielobranżowa w Wołominie, producent bakelitowych
    temperówek z żyletkowym ostrzem zgłosiła je do Komisji Kalkulacji Cen
    Ministerstwa Drobnej Wytwórczości celem ustalenia ceny. Tam oceniono
    temperówki wołomińskie na 5 zł sztuka. Państwowa Komisja Cen sumę tę
    zatwierdziła.

    Jednak producentom z Wołomina 5-złotowa cena za temperówki wydała się za
    niska. I dawaj szukać sposobu, jakby tu uzyskać inną cenę. Skorzystano z
    błędu - ze szczeliny. Państwowa Komisja Cen nie zawiadomiła mianowicie
    Komisji Kalkulacji Cen przy Wojewódzkiej Radzie Narodowej, że ustaliła już
    cenę na temperówki spółdzielni w Wołominie. Korzystając z tego spółdzielcy
    z Wołomina przedstawili swój wyrób do oceny Komisji Wojewódzkiej. Tam, nie
    wiedząc, że temperówki raz już zostały przekalkulowane, zaczęto je
    kalkulować od nowa. I skalkulowano nową cenę - 7 zł za sztukę. Również i
    ta cena nie zadowoliła spółdzielców. Odwołali się od niej. Odwołanie
    uwzględniono, wyznaczono nową cenę - 8 zł za temperówkę.

    I jeszcze jedna sprawa - to jakość temperówek. 8-złotową cenę wyznaczono
    za towar, który - jak się okazało "w praniu" - jest wart z górą 2 zł.
    Żyletkowe ostrze, tj. kawałek starej żyletki łamie się często i obsuwa. W
    obiegu znajdują się ostatnio temperówki ze stałym ostrzem znacznie lepsze
    i tańsze, bo 5-złotowe. Nasuwa się w związku z tym pytanie: dlaczego
    komisje kalkulacyjne nie utrzymują stałego kontaktu z fachowcami. W danym
    wypadku z Centralą Handlową Przemysłu Papierniczego, która by wtedy
    zaopiniowała za ile i czy w ogóle temperówki nadają się do puszczenia w
    obieg. I to jest właśnie jeszcze jedna szczelina, którą należałoby zamknąć
    przed kombinatorami z żyletkowym ostrzem.

    Życie Warszawy, 7.10.1955

    Człowiek epoki socjalizmu, którego model oparty jest przede wszystkim na
    wzorze świadomego kulturalnego robotnika, wnosi zasadnicze zmiany do
    dotychczasowego dorobku myśli etycznej. Pojęcie godności, ludzkiej dumy,
    honoru, w przeciwieństwie do poprzednich ustrojów społecznych, wiąże on
    przede wszystkim z wykonywaną pracą. Te żywiołowo niejako odczuwane przez
    robotników "prawdy moralne" o szczęściu i godności sformułowała partia w
    uchwałach VII Plenum KC, postulując upowszechniania wzoru osobowości,
    wynikającego z analizy potrzeb klasy robotniczej i całego narodu. Wzorem
    jest osoba twórcza, aktywna, ideowa, łącząca walory intelektualne z
    ideowo-moralnymi.

    doc. dr Halina Maślińska, Postawy wobec wartości społecznych, "Walka
    Młodych", 3 sierpnia 1975

    PODROBY I KLASY KUPUJEMY NA ODCINKI "MIĘSO WOŁOWE Z KOŚCIĄ"

    Ministerstwo Handlu Wewnętrznego i Usług informuje, że zostały ustalone
    następujące normy i zasady reglamentowanej sprzedaży w październiku br.:
    - Na odcinki "mięso wołowe i cielęce z kością" można nabywać również mięso
    mielone oraz niektóre podroby I klasy (wątroba, ozory, nerki, serca).
    Kurczęta sprzedawane będą w systemie reglamentacji. Drób duży (kury,
    kaczki, gęsi, indyki) pozostają w wolnej sprzedaży.
    - Zamienna sprzedaż cukru na mięsne odcinki kart zaopatrzenia prowadzona
    będzie (z wyłączaniem odcinków na "mięso wolowe i cielęce z kością") w
    proporcji za 1 kg mięsa - 1,5 kg cukru.
    - Norma cukru jest zgodna z wydrukowanymi nominałami.
    - Na odcinek "wyroby czekoladowe 200 g" sprzedawane będą wyroby
    czekoladowe i czekoladopodobne.

    Dziennik Ludowy, 1.10.1985

    --
    The man who doesn't read good books has no advantage over the man who
    can't read them.

  • 62. Data: 2005-09-30 13:23:50
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    napisał w wiadomości news:op.sxw0ottt5qeugg@donkichot...

    > Prawda jest lepszym od filmu lekarstwem na amnezję.

    Albowiem jak mawiał Kisielwski: "Socjalizm to ustrój, w którym bohatersko
    rozwiązuje się problemy nie znane w żadnym innym ustroju"

    Ze strony: http://www.senat.gov.pl/k5/dok/sten/oswiad/cybulski/
    6901o.htm

    "W kwestii kryteriów, jakimi kieruje się NFZ przy podejmowaniu decyzji
    zwiększających limity i ceny punktów ośrodkom kardiologicznym, uprzejmie
    informuję, że uchwała Nr 183/2004 z dnia 28 lipca 2004 r. Zarządu Narodowego
    Funduszu Zdrowia zmieniająca uchwałę Nr 128/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r.
    w spawie udzielenia pełnomocnictwa Dyrektorom Oddziałów Wojewódzkich
    Narodowego Funduszu Zdrowia do zawarcia aneksów do umów o udzielanie
    świadczeń zdrowotnych w zakresie lecznictwa szpitalnego, umożliwiających
    zastosowanie współczynnika korygującego cenę punktu w odniesieniu do
    wybranych procedur opisanych w załączniku nr 1 do umów o udzielenie
    świadczeń zdrowotnych, wprowadziła możliwość aneksowania umów o udzielenie
    świadczeń zdrowotnych w zakresie lecznictwa szpitalnego w ramach planu
    finansowego Oddziału Wojewódzkiego NFZ. Tym samym zmieniono zapis
    poprzedniej uchwały, która pozwalała na zastosowanie wskaźnika korygującego
    tylko do wysokości wartości podpisanej umowy. Wobec tak określonych
    kryteriów, Dyrektor właściwego Oddziału Wojewódzkiego NFZ, na podstawie
    oceny zasadności wniosku przedstawionego przez świadczeniodawcę, poprawności
    przekazanych sprawozdań i porównania realizacji kontraktu w 2004 r. w
    odniesieniu do wykonania kontraktu 2003, podejmuje decyzję o wprowadzeniu
    współczynnika korygującego cenę, przy czym nie może on być większy niż 1,2.
    Jednocześnie zmiana ceny punktu, dokonana na mocy Aneksów, o których mowa w
    przedmiotowej uchwale może dotyczyć okresu maksymalnie od 01.01.2004 r. do
    31.12.2004 r."

    vertret

  • 63. Data: 2005-09-30 13:32:04
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 30-09-2005 o 15:23:50 vertret <vertret@@@op.pl> napisał:

    > Ze strony: http://www.senat.gov.pl/k5/dok/sten/oswiad/cybulski/
    6901o.htm

    > "W kwestii kryteriów, jakimi kieruje si? NFZ przy podejmowaniu decyzji
    (...)

    I jest to wina Rydzyka.

    (btw. http://evil.pl/pip/OE.html - deklaruj ISO w nagłówkach postów)

  • 64. Data: 2005-09-30 15:46:50
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dhj5ba$hed$1@news.onet.pl vertret <vertret@@@op.pl>
    pisze:

    > Jeżeli masz na myśli wstawanie rano i myslenie ile sie dziś uda na chleb
    > zarobić to ja to nazywam stanem normalnym i pożądanym.
    Nie moja wina. Mówiłem, że to wolny kraj.
    Chyba, że ten chleb to taka przenośnia...

    Jotte

  • 65. Data: 2005-10-01 09:16:38
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Jotte <t...@W...pl> napisał(a):

    > Ale ja pisałem o walce o podstawy _bytu_ a nie dobrobytu, to zasadnicza
    > różnica.
    Ja też miałem na myśli podstawy bytu - przepalcowałem się :)

    > Przecież trudno byłoby poważnie traktować kogoś kto by twierdził, że w XXI
    > wieku w centrum Starego Świata codzienna walka o fizyczne przetrwanie jest
    > stanem normalnym, nie mówiąc że pożądanym.

    Ale formacje, które poprzednio już pracowicie powiększały bezrobocie,
    czyli zwiększały zakres walki o "fizyczne przetrwanie" - znowu na topie.

    Marek

  • 66. Data: 2005-10-11 20:18:39
    Od: LeszekP <l...@m...pl>

    ewa iwasieczko napisał(a):

    > pijaka to co wtedy masz jakis pomysł
    pijak z domu babie lzej?

    --
    Pozdrawiam/With best regards
    Leszek

  • 67. Data: 2005-10-11 23:06:04
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2005-09-30 07:33:18 +0200, "vertret" <vertret@@@op.pl> said:

    > Użytkownik "camel" <g...@f...gotdns.com> napisał w wiadomości

    > To normalne, gdyż narząd długo nieużywany zanika.

    Co ci znowu zanikło? Przyzwoitość? To widać biedaku :)

    camel[OT]