PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wysokość zasiłku macierzyńskiego, a pensja ...

  • 1. Data: 2005-09-27 08:59:28
    Temat: Wysokość zasiłku macierzyńskiego, a pensja ...
    Od: "Angie" <a...@w...pl>

    Witam serdecznie,
    prosze o pomoc w interpretacji, może macie podobną sytuację, a wiecie
    więcej...
    Angie.

    Umowę w pracy mam przedłużoną do dnia porodu (11.2005 r.), a potem za urlop
    macierzyński zapłaci mi ZUS. Tylko ile? Czy tyle ile teraz zarabiam czy tyle
    ile wynika z zapisu: "Podstawę wymiaru zasiłku dla pracownika stanowi
    przeciętne miesięczne wynagrodzenie wypłacone za okres 12 miesięcy
    kalendarzowych poprzedzających powstanie niezdolności do pracy". I jak to
    się ma do: "Zasiłek macierzyński wynosi 100% wynagrodzenia lub przychodu
    stanowiącego
    podstawę jego wymiaru" .
    Zdenerwowałam się czytając powyższe na stronie ZUS, bo przez prawie rok
    przed zatrudnieniem, po którym w niedługim czasie z powodu patologicznej
    ciąży przeszłam na zwolnienie, nie pracowałam, czyli ... nic nie dostanę?

  • 2. Data: 2005-09-27 18:09:20
    Temat: Re: Wysokość zasiłku macierzyńskiego, a pensja ...
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    podstawa wymiaru zasiłku macierzyńskiego zostanie obliczona z
    faktycznego okresu pracy przed zwolnieniem lekarskim, jeżeli jest to
    okres mniejszy niz 12 miesięcy.

    wa

  • 3. Data: 2005-09-27 22:11:55
    Od: "Angie" <a...@w...pl>