PracaGrupypl.praca.dyskusje › Podwładni na działalności

  • 1. Data: 2005-09-27 10:56:21
    Temat: Podwładni na działalności
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>

    Hej,

    Ciekaw jestem Waszych odczuć i sposobów na zarządzanie podwładnymi, którzy
    nie są zatrudnieni na etat, lecz współpracują na zasadzie działalności
    gospodarczej. Czy tak jest Wam łatwiej czy trudniej? A jeśli tak, to jakich
    sposobów używacie na przełamanie trudności?

    Ja w mojej współpracy z trenerami i niezależnymi konsultantami postawiłem b.
    mocno na stosunki partnerskie, wzajemny szacunek i jasny, wyrazisty podział
    ról z jednoczesnym egzekwowaniem utrzymania się w roli. Relację kierownik
    projektu / podwykonawca ograniczyłem do niezbędnego minimum, tj. do
    przydzielenia ludzi do zadań, ustalenia zakresu obowiązków i harmonogramów,
    kwestii rozliczeniowych i wyekwipowania zespołów w niezbędne narzędzia.
    Zasada mi się na ogół sprawdza, ale może istnieje lepszy sposób?

    Jakie są Wasze sposoby i jaka jest ich skuteczność?

    pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2005-09-27 19:06:47
    Temat: Re: Podwładni na działalności
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dhb880$3op$1@inews.gazeta.pl Maciek Sobczyk
    <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl> pisze:

    > Ciekaw jestem Waszych odczuć i sposobów na zarządzanie podwładnymi, którzy
    > nie są zatrudnieni na etat, lecz współpracują na zasadzie działalności
    > gospodarczej.
    Podwładny to osoba pozostająca w stosunku zależności służbowej, która może
    wynikać np. ze stosunku pracy. W opisanej sytuacji nie ma mowy o
    jakiejkolwiek formie stosunku przełożony-podwładny.

> [...]
    > wyekwipowania zespołów w niezbędne narzędzia. Zasada mi się na ogół
    > sprawdza, ale może istnieje lepszy sposób? Jakie są Wasze sposoby i jaka
    Te stosunki są z założenia partnerskie (umowa cywilna równoprawnych
    podmiotów). Z drugiej strony jeżeli wymienione przez Ciebie czynności
    wyczerpują znamiona art. 22 § 1 KP to naruszony został zapis zawarty w art.
    22 § 1^2 i powstały oczywiste przesłanki do sądowego ustalenia faktycznie
    istniejącego stosunku pracy ze wszystkimi tego stanu konsekwencjami.
    Najskuteczniejszym sposobem byłaby w tej sytuacji maksymalna dbałość o
    zadowolenie podwykonawców aby nie opłaciło im się dochodzenie swoich praw
    przed sądem.

    Jotte

  • 3. Data: 2005-09-27 21:16:30
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Jotte napisał(a):
    > [...]
    > konsekwencjami. Najskuteczniejszym sposobem byłaby w tej sytuacji
    > maksymalna dbałość o zadowolenie podwykonawców aby nie opłaciło im się
    > dochodzenie swoich praw przed sądem.

    Hm... Mam takie dziwne wrażenie że patrzysz na to nie z tego kierunku o
    który Maćkowi chodziło. :)

    pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl

  • 4. Data: 2005-09-27 21:18:14
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > 22 § 1^2 i powstały oczywiste przesłanki do sądowego ustalenia faktycznie
    > istniejącego stosunku pracy ze wszystkimi tego stanu konsekwencjami.

    Czy naruszenie tego paragrafu jest ścigane z urzędu czy tylko na
    ewentualny wniosek którejś ze stron?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2005-09-27 21:21:13
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dhccuk$sl2$1@opal.futuro.pl Piotr
    <s...@r...com> pisze:

    > Czy naruszenie tego paragrafu jest ścigane z urzędu czy tylko na
    > ewentualny wniosek którejś ze stron?
    Na wniosek. To zresztą dobre rozwiązanie, bo jak komuś pasuje to niech tak
    ma.

    Jotte

  • 6. Data: 2005-09-27 21:22:37
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dhccrc$770$1@panorama.wcss.wroc.pl Paweł 'Styx'
    Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl> pisze:

    > Hm... Mam takie dziwne wrażenie że patrzysz na to nie z tego kierunku o
    > który Maćkowi chodziło. :)
    Możliwe. Kierunek widzenia Maćka nie jest przecież ani jedynie możliwy, ani
    obiektywnie najlepszy.

    Jotte

  • 7. Data: 2005-09-27 22:39:42
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Tue, 27 Sep 2005 23:21:13 +0200, "Jotte" wrote:

    >Na wniosek. To zresztą dobre rozwiązanie, bo jak komuś pasuje to niech tak
    >ma.

    Niemożliwe! Czy wy czasem z Kirą się na łby ostatnio nie
    pomienialiście? Ona niedawno zaczęła użalać się nad stawkami w branży
    informatycznej, psuciu rynku i trosce o konkurencję mającą rodziny na
    utrzymaniu itp., a Ty teraz wyskakujesz że jak komuś pasuje łamanie
    KP, to nikt inny nie powinien się wtrącać do tego!
    W czym tkwi przyczyna? Czy to zmiana faz księżyca? A może wybory? Już
    w następnych odcinkach opowieści z ppd dowiecie się... czy Stokrotka
    będzie współtworzyć scenariusz programów Miodka?! Czy Immona wyłudzi
    lewą rentę? Czy Vertret zostanie etatowcem? A może Marek założy firmę?
    Czy Koziorożec się przeprowadzi? I najważniejsze, czy Bremse
    przestanie jeździć rowerem?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 8. Data: 2005-09-27 23:08:12
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:2vgjj1pv3b17gvmdjuvr4j7061k7k285sk@4ax.com Bremse
    <bremse{usun.to}@wp.pl> pisze:

    > Ty teraz wyskakujesz że jak komuś pasuje łamanie
    > KP, to nikt inny nie powinien się wtrącać do tego!
    Przecież to proste. Pewne naruszenia prawa ścigane są z urzędu - jak gwałt.
    Wszak mimo naruszenia prawa strona poszkodowana może uznać, że nastąpiło to
    z korzyścią dla niej - zatem ma prawo nie wszynać postępowania.

    > czy Stokrotka
    > będzie współtworzyć scenariusz programów Miodka?!
    Nie. Mniodek jest nawiedzony, ale nie pojebany.

    > Czy Immona wyłudzi lewą rentę?
    Kto wie? Jej system pojęć i zależności jest kolosem na glinianych nogach.

    > Czy Vertret zostanie etatowcem?
    Na grupie - nie. W realu głód zrobi swoje.

    A może Marek założy firmę?
    Może. Zdarzają się nieprawdopodobne metamorfozy.

    > Czy Koziorożec się przeprowadzi?
    Na pewno. Człowiek nie drzewo.

    > I najważniejsze, czy Bremse przestanie jeździć rowerem?
    Oczywiście. Reumatyzm to załatwi bez pudła.

    Jotte

  • 9. Data: 2005-09-28 05:19:08
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > Na grupie - nie. W realu głód zrobi swoje.

    ROTFL! Etat jako sposób na głód!
    Musze sprawdzić co/kto jest tak skuteczny w tej "goebelsowskiej"
    propagandzie.
    To jest dopiero majstersztyk, żeby sposób życia upadlający "klase
    robotniczą" i zabierający im szanse na rzeczywiście godną i nie głodną
    przyszłość nazywać ich ratunkiem.
    Ale musze zmartwic "obrońców klasy robotniczej", że matematyka jest zupełnie
    niewrażliwa na wasze czary i bedą wam maleć zastępy wyznawców i trzeba
    będzie się samemu zabrać do pracy.

    vertret

  • 10. Data: 2005-09-28 06:02:55
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Jotte napisał(a):

    > Wszak mimo naruszenia prawa strona poszkodowana może uznać, że nastąpiło to
    > z korzyścią dla niej - zatem ma prawo nie wszynać postępowania.

    Na tym naruszeniu prawa najczęście poszkodowany jest tylko ZUS i budżet
    państwa, stąd wzięło sie moje pytanie o ściganie z urzędu.

    pozdrawiam
    Piotr