PracaGrupypl.praca.dyskusje › Okres zasiłkowy !!

  • 1. Data: 2004-09-17 18:15:42
    Temat: Okres zasiłkowy !!
    Od: "Piotrek" <p...@w...op.pl>

    Witam !

    Skończył mi się okres zasiłkowy 180dni. Lekarz orzecznik nie przedłuży.
    I co teraz ? Pracodawca może mnie zwolnić ? Jestem zatrudniony 4 lata
    na czas nieokreślony. Dostane wypowiedzenie czy od razu mnie zwolni ?
    Z jakiego artykułu ? Muszę się stawić w pracy i zrobić badania okresowe ?
    Ale raczej mnie zwolnią.

    Proszę wasz o wyczerpujące info, bo nie wiem co ze mną może być.

    Dziękuję !!!!

  • 2. Data: 2004-09-17 21:43:17
    Temat: Re: Okres zasiłkowy !!
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    > Witam !
    >
    > Skończył mi się okres zasiłkowy 180dni. Lekarz orzecznik nie przedłuży.
    > I co teraz ?

    Lekarz prowadzący lub lekarz orzecznik wystawił Ci zaświadczenie, że od
    dnia ..... jesteś zdolny do pracy i z tym zaświadczeniem przychodzisz do
    pracy i to zaświadczenie dajesz przełożonemu lub kadrowej. Zakład pracy
    powinien skierować Cię na badania kontrolne, którym powinieneś się poddać.

    > Pracodawca może mnie zwolnić ?

    Nie może.

    > Jestem zatrudniony 4 lata
    > na czas nieokreślony. Dostane wypowiedzenie czy od razu mnie zwolni ?

    Od razu nie może Cię zwolnić. Wypowiedzenie może dać, ale musi podać
    przyczynę, którą nie może być Twoja nieobecność w pracy spowodowana
    chorobą, bo ta przyczyna ustała, skoro lekarz orzecznik uznał, że jesteś
    zdrowy i nie przedłużył okresu zasiłkowego.
    W tej chwili przyczyną wypowiedzenia może być tylko likwidacja stanowiska
    pracy lub zmiany organizacyjne (wypowiedzenie 3-miesięczne). Również
    niezdolność do wykonywania pracy na zajmowanym stanowisku (jeżeli tak uzna
    lekarz wykonujący badania kontrolne).

    > Z jakiego artykułu ? Muszę się stawić w pracy i zrobić badania okresowe
    ?

    Tak, powinieneś (we własnym interesie) stawić się w pracy i zrobić badania
    kontrolne lub okresowe, na które zostaniesz skierowany.

    > Ale raczej mnie zwolnią.

    Nie możesz być pesymistą. Musisz wkroczyć do firmy z podniesioną głową,
    uśmiechnięty, pełen energii i chęci do pracy oraz myśleć pozytywnie.
    Ponure myśli odpędzaj, bo jeszcze wyślesz je telepatycznie do swojego
    szefa, który może nie ma zamiaru Cię zwalniać, tylko oczekuje z
    niecierpliwością Twojego powrotu.

    > Proszę wasz o wyczerpujące info, bo nie wiem co ze mną może być.

    Będziesz zdrowy i będziesz pracował nadal.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-09-17 21:54:41
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 17 Sep 2004 23:43:17 +0200, wektor <w...@i...pl> napisał:

    > Będziesz zdrowy i będziesz pracował nadal.

    Postaraj sie, zeby wyyniki i opinie lekarskie wskazywaly na pelne
    wyleczenie.
    Jesli firma nie bedzie sie musiala obawiac, ze po krotkim okresie pracy
    znowu pojdziesz na 180 dni zwolnienia, to o ile w czasie twojej
    nieobecnosci nie zreorganizowali struktur w sposob uniemozliwiajacy twoj
    powrot - to nie ma przyczyn cie zwalniac

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 4. Data: 2004-09-18 17:24:56
    Od: jimmij <j...@j...jimmij>

    krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > nieobecnosci nie zreorganizowali struktur w sposob uniemozliwiajacy
    > twoj powrot - to nie ma przyczyn cie zwalniac

    No chyba, że podejrzewają, że to zwolnienie to była lipa, wtedy będą
    szukać powodu tak długo, aż znajdą.

    --
    I live in the land of imagination