PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieplacenie ZUSu przez bylego pracodawce - jak rzowiazac?

  • 1. Data: 2004-03-14 23:02:09
    Temat: Nieplacenie ZUSu przez bylego pracodawce - jak rzowiazac?
    Od: m...@l...localdomain

    A wiec pracowalem w firmie i skonczylem w niej prace...
    Po 2 miesiacach jak skonczylem prace firma zostala postawiona w upadlosc
    i teraz jest w trakcie upadlosci i mowiac krotko ma 0 kasy...

    Wyszlo na jaw ze nie wplacili moich ostatnich 4 skladek do ZUSu.

    No i teraz pytania:
    1. Rozumiem, ze przez to moja emerytura bedzie nizsza bo ta
    kaska nie zostanie przelana na drugi filar? Zgadza sie?

    2. Jak zmusisc firme aby zaplacila te skladki? I czy jest sens?
    Moze gdzies skierowac sprawe? Tylko gdzie?

  • 2. Data: 2004-03-15 08:09:15
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-15 00:02, osoba przedstawiająca się jako
    "m...@l...localdomain" napisała co następuje:

> [...]
    >
    > 2. Jak zmusisc firme aby zaplacila te skladki? I czy jest sens?
    > Moze gdzies skierowac sprawe? Tylko gdzie?

    Firma składała comiesięczne deklaracje na podstawie których ZUS
    księgował należność. W procesie likwidacji spółki ZUS odbierze sobie to
    co się mu należy wraz z odsetkami i zaksięguje na Twoim koncie a
    odpowiednią część odprowadzi do II filaru. Zawsze jest z czego brać
    (firma ma zapewne jakiś majątek, puste konto to nie wszystko) a ZUS jest
    pierwszy na liście.
    IMO pozostaje cierpliwie czekać.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 3. Data: 2004-03-17 10:05:51
    Od: piotr <x...@x...pl>

    Mon, 15 Mar 2004 09:09:15 +0100, na pl.praca.dyskusje, Pe.Ka napisał(a):

> [...]
    > odpowiednią część odprowadzi do II filaru. Zawsze jest z czego brać
    > (firma ma zapewne jakiś majątek, puste konto to nie wszystko) a ZUS jest

    chyba jestes z natury niepoprawnym optymista 1. na liscie zawsze sa
    pracownicy i wg nowych przepisow reszta jest rowna wocec prawa/teoretycznie
    oczywiscie/ W mojej bylej firmie bank zabral kosze na smieci i drabiny
    sprzataczkom bo byly zastawem pod kredyt -nic nie zostalo-PREZES i BANKI
    sie o to dobrze postaraly.

  • 4. Data: 2004-03-17 10:14:19
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-17 11:05, osoba przedstawiająca się jako "piotr" napisała co
    następuje:

> [...]
    > oczywiscie/ W mojej bylej firmie bank zabral kosze na smieci i drabiny
    > sprzataczkom bo byly zastawem pod kredyt -nic nie zostalo-PREZES i BANKI

    Aaa to się zmieniło cuś :) I dobrze.
    Jak likwidowali firmę moje żony w 2002 to w piśmie od syndyka dostała że
    jest w 4 grupie uprawnionych. W kolejności stali:
    1. syndyk ;)
    2. ZUS
    3. US
    4. pracownicy
    5. wszyscy święci

    Nie jestem tylko pewien czy kolejność była taka czy US przed ZUS ale
    chyba dobrze zapamiętałem.

    _ _ _

  • 5. Data: 2004-03-18 09:49:04
    Od: piotr <x...@x...pl>

    Wed, 17 Mar 2004 11:14:19 +0100, na pl.praca.dyskusje, Pe.Ka napisał(a):

> [...]
    > 4. pracownicy
    > 5. wszyscy święci
    >
    > Nie jestem tylko pewien czy kolejność była taka czy US przed ZUS ale

    Od sierpnia 2003 syndyk ma obowiazek ratowac firme a dopiero jak mu sie nie
    uda likwidowac, ale i przedtem pobory i odprawa byly pierwsze inne
    swiadczenia dalej.Moja niegdys duza firma od lutego juz nie
    istnieje.Pozdrowienia Ewa /z konta mężulka/